En liten Alvin har sett dagens ljus

Grattis än en gång till Sandra och Johan för lille Alvin som kom igår. Länkar så att min nyfikna, lilla mamma också ska kunna se (eftersom det är en egenskap som gått i arv tänker jag inte ta strid).

Återigen känns alla "måsten" så meningslösa för det kan verkligen inte finnas något större än när en ny liten människa föds. Känner mig lite sugen själv, Mio är så söt när han bär runt på André (sin docka) och igår hade han honom med sig i sängen till och med, kanske skulle han vara lika söt som storebrorsa? Någongång så... Har namntorka för "Soran" är väl ändå ingenting att döpa en infödd svensk till (fördomar...)? Alvin är iaf jättefint men när vi väntade Mio hann vi konstatera att "Alvin-Dahlin" inte lät mycket bättre än "Elin-Dahlin" så trots att Jocke Berg låtit sin son få heta just det så blev det ingen Alvin för oss, och tur är väl det för annars hade nog inte Sandra fått sin...

Har en ärendedag idag som ska avslutas med utvecklingssamtal med sonens personal. Ibland får jag för mig att han är råmobbad av alla så jag hoppas förstås på att få höra om motsatsen. Innan dess ska jag hinna lunchdejta med Mattias och renskriva klart en massa blyertsklottrade förläsningsanteckningar, besöka hälsocentralen och helst hinna handla tandkräm med. Meningslösa ting i sammanhanget.  

(bild)image918

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0