A new day has come

Hälften av mina sista skoldagar för detta läsår har passerat, den andra halvan kommer imorgon. Får se om jag tvingas gå med mössa på eller om Mattias hjälp att slinga mig blivit bättre än det senaste försöket att ljusa till det!

Eftersom jag inte bloggat på ett tag måste jag motvilligt erkänna att även om Charlotte Perelli verkligen inte faller mig i smaken det minsta så tycker jag att Sverige förtjänat en något bättre placering - men den största skandalen av dem alla måste ändå vara att Frankrike (Sebastian nånting, han med långt hår som kom in på scenen i bil och höll i en stor kula) kom snäppet sämre! Den enda låt jag vet att jag minns och skulle känna igen! Har fortf inte sett eller hört vinnarbidraget, schlager är helt enkelt inte lika fascinerande som när det var EN (två om man även räknar eurovisionsfinalen) av de få gånger då man fick vara uppe så länge man orkade. I lördags åkte jag hem och sov av egen fri vilja innan de ens hunnit igenom alla bidragen. 

Fick äntligen min schwartzwaldtårta idag, med jordgubbar till och en betydligt mindre fientlig stämning än igår. Det är skönt att rensa luften ibland men att det blev på just morsdag var såhär i efterhand inget jag ser fram emot till nästa gång, barnsligt förtjust i allt som går att fira som jag är! Nästa gång blir det Mios 2-årsdag, som Mattias sa; det är genom honom man ser att man blir äldre. Skrämmande men sant, så det är väl tur att vi började i tid och bara just hinner fylla 40 innan han tar studenten!

image930

Duschen nästa om inte håret ska trilla av.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tycker oxå Sveriges bidrag borde fått en bättre placering, en av dom bästa!

2008-05-27 @ 11:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0