Yrsel (för sinnesstämmningen och i brist på annan rubrik)

Det blev en blöt kväll i lördags, inte av alkohol men av tårar och för mig ger det samma effekt dagen efter - huvudvärk och ångest... Alla de hormoner som var fjärde vecka spökar i kombination med värdelösa småsaker som faktiskt går att förstora upp hur mycket som helst. Stackars Mattias!

Huvudvärken (och som alltid den senaste tiden så står alvedonen kvar hemma i skåpet i stan) blev förstås värre framemot kvällen och då kom även illamåendet och yrseln. Idag är huvudvärken borta och illamåendet har jag hittills bara kännt av en liten gång men yrseln håller i sig och att försöka döva den med coca cola har hittills inte gett någon verkan. Ibland spekulerar jag i att jag kanske har en hjärntumör och säger det till M, varvid han svarar att "jasså igen?". Ibland vet jag inte ens om jag skämtar men jag gillar att hobby-diagnostisera mina symtom så jag tror inte att jag kan kalla mig hypokondriker eftersom det just nu är yrseln jag lider av och inte rädslan över att den kanske beror på något mycket allvarligare...



Läsning av rehabiliteringsmedicin, hämtning av tvätten i torktumlaren, inköp av ägg, pommes frites (eller stripes? de tunna, raka iaf) och grönmögelost, promenad till dagis, och förhoppningsvis en uppfräshning av mysbyx-jaget står på dagens agenda.  

Kommentarer
Postat av: Lia Florenz

hoppas de blir b¨ttre

2008-03-03 @ 11:28:45
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag kan ha dödliga sjukdomar lite från och till. Och i tidningen står ju titt som tätt att läkare missat nåt farligt. Men förhoppningsvis är man bara alldeles för hypokondrisk, men det finns ju alltid någon hemsk diagnos som sämmer in på det lilla utslaget på handen, ryckningar i ögat eller vanlig nästäppa =)

2008-03-03 @ 19:54:44
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: Maria (som inte känner dig, men som snubblat över din blogg)

Illamående, yrsel och huvudvärk. Jag tycker att det låter som en ganska typisk migrän. Min egen migrän är hormonberoende och förvärras av p-piller. Det kanske är det du har? Väldigt otrevligt, men iaf bättre än tumörer.

2008-03-09 @ 13:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0