Tid för frisering, lastbilsåkning och tentaskrivning

Fredagseftermiddag och veckans ångestmoment - tentan- avklarat, kanske inte klarat - men åtminstone avklarat . Firade med en tur till solariet men om jag lyckats knåpa ihop minst 6 av 9 poäng på varje fråga låter jag bli att spekulera i. Det blir så svårt när frågorna ska innehålla så mycket för alltid glömmer man ju något som man egentligen kan. Nåväl, på måndag startar en ny kurs (vetenskapsteori och metod B) som jag efter lärarnas önskemål åtminstone borde ha läst igenom statistikboken inför, men vad gör man när chi2 inte säger en något och boken inte verkar vilja ge någon enkel förklaring? Jo man (jag) väntar med att läsa tills efter föreläsningarna som förhoppningsvis ger lite klarhet i det hela.

Ännu ett steg i det där med att ta ut glädjen i förskott angående tentan gjorde att jag bokade en klipptid till på torsdag. Törs nästan inte skriva det men den dag Mio startade inskolningen på dagis, i augusti, var sist jag klippte mig hos frisör. Luggen och lite till har jag klippt själv sedan dess men nu har det gått så långt att det knappt går att avgöra om topparna är kluvna eller ej för de längsta hårstråna blir allt kortare och blir allt svårare att få inom synhåll utan spegel... När vet man om snålheten övergått i dumhet? 

Mattias är på bajsjobb idag som han så fint kallar de jobb som innefattar montering/reparation av utgödslingssystem i ladugårdar, men när han återfinner sig i stan igen blir det lastbilsåkning till Böle för lilla familjen. Svåger B har köpt sig en ny traktor (som jag provsatt igår, fast jag tror att jag gillar New Hollands TL90 bättre) och att Mattias då skjutsar hem den ger oss (honom) både gratis bränsle och betald färdtid, inte fel alls! Tror dessutom att Mio med sitt nedärvda motorintresse skulle ha en mycket rastlös och otålig dagisdag om han visste vad som väntar!

image772
Traktor av märket Zetor, bild härifrån.

Fika och dagispromenad nästa...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att tentan är avklarad! Tänkte på dig när jag såg att bilen stog här utanför.
Och härligt att unna sig lite solning och en klippning!
Verkar som att vi ska köpa en bil nu, passaten. Klen motor men den ska väl lyckas föra våran lilla familj framåt =) Snygg färg är det oxå, tycker jag är vikigt. Kanske lite pensionärs färg på inredningen, men så jävla kräsen kan man inte vara. Det är väl utsidan som är viktigast =)
Ha en bra helg!
Kram

2008-03-28 @ 14:00:21
URL: http://perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0