Stort Grattis Till Mig Själv På Årets Stora Dag!

Låtsades sova men när Mattias och Mio började med ytterkläderna utan att verka notera att det faktiskt är min "fölsis" så kunde jag inte vara tyst längre. Några pussar, kramar och bortförklaringar senare (om att sovmorgon också är en present...) så gick de. Bror Joel klev upp en stund senare och konstaterade att "det är din födelsedag idag" men inget grattis! Ska man uppvakta får man tydligen göra det själv! Därför gav jag mig själv en promenad/joggingtur och knyckte sedan bilen på tillbakavägen. Hemma igen blev det ansiktsmask och tandblekning (bild 2 - jag är inte så flottig bara för att jag är osminkad!) samt en lång, skön dusch. Frukost på sängen (bild 3, den gammaldagsa chokladbollen var en i lådan som en present från Joel som jag tjatade mig till på affären igår) och här är jag nu, klädd i tröjan jag fått av mamma (bild 4-5 och där LW står för Lars Winnerbäck om någon ännu inte fattat det). Redan i fredags när jag bjöd mamma/pappa/syskon på tårta så fick jag själv välja ut den bruna krukan (på bild 1) som numera funnit sin plats i köksfönstret.

    

För att "bara" bli/vara 23 har jag kommit en bra bit på väg med de drömmar jag skapade redan som barn. Jag har funnit min kärlek och han fann även mig. Jag har fött ett barn och det är det absolut största, som att byta lag och bli vi mot dem eller tvärt om. Det gamla huset jag alltid velat ha har jag fått (köpt) och att utöver det även ha en lägenhet är inget jag tänker klaga på. Körkort och bil, början på någon sorts utbildning... London är besökt men Grekland väntar fortfarande och trist vore väl om ingenting återstod!

Igår funderade jag över om jag missat den ålder som pappa kallar "halv kortlek" eftersom jag idag skulle komma att bli 56 om man dubblar... Sedan kom jag på att om ytterligare 23 år är jag "bara" 46 och Mio fyller snart 25! Innan dess hoppas jag att han fått sig något syskon och att huset är klart...

Snart väntar lunch med Anna och kanske hinns lite plugg med innan älskling ska laga någon middag som än så länge för mig är okänd!


Kommentarer
Postat av: Petra

GRATTIS!!!

2008-03-11 @ 12:04:04
URL: http://peppyn.blogg.se
Postat av: Carro

Grattis =)

2008-03-11 @ 16:45:03
URL: http://mrshanning.blogg.se
Postat av: Helena o Lovisa

Grattis på födelsedagen! Hoppas din dag blir kanon :=). Jättefina bilder...

2008-03-11 @ 18:14:38
Postat av: Stina

GRATTIS GRATTIS GRATTIS igen på födelsedagen!!!!!!!!

2008-03-11 @ 19:01:16
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0