efterlysning

Citerat ur Rehabiliteringsmedicin teori och praktik (Borg J, et al, sid. 152, 2006):
"Cervikal spondylos har dock konstaterats i yrken där man kan anta att belastningen på ryggraden är hög såsom hos tandläkare, i gruvarbete, i charkuteriindistri och yrken där tunga bördor bärs på huvudet".

Jag tycker mig därmed inte kunna göra annat än att kasta ut en efterlysning angående yrken där "tunga bördor bärs på huvudet", gärna svenska... För det enda jag tänker på är afrikanska kvinnor som bär sina vattenkrukor på huvudet men jag har svårt att tänka mig att det är så stort i Sverige att det kräver rehabiliteringsinsatser!

Kommentarer
Postat av: Sara

Dragshow-artister med tunga peruker.. men va fan, jag brukar ha mer fantasi än så här.. Återkommer! ;)

2008-03-10 @ 15:15:15
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0