Varning för bilder i massor!

I mitt förhållande med Mattias finns en uppenbart snygg person och en som tror sig vara den smartare och därmed den som dokumenterar det mesta genom foton, därav alla bilder på Mattias och de få på mig... Vi tycks iaf komplettera varandra! Här kommer foton i en salig, men kronologisk blandning.

 
Färden ner mot Nynäshamn (start 03.00) och med båten över havet. 

   I stugbyn vi bodde (Fårösunds semesterby, att rekommendera), mellanlandning vid mamma och pappas stuga innan vi fick tillgång till vår egen. 

    
Lugnet innan festen.
 
 Fina, lilla mamma, nybliven 50-åring! Hoppas att digitalkameran som jag med syskon skramlat till kommer till användning lika mycket i fortsättningen som under den gångna veckan.

       Från festen.

           
I vår mysiga lilla stuga innan en regnig Fårötur med bland annat besök vid Ingmar Bergmans grav, diverse raukar, får, fyren vid Holmsudden och inhandling av ett får till Mio som han genast kom att älska! En tur till Slite blev det också då himlen klarnat, Cementas kalkstensbrott. Solnedgång "hemma" i Fårsöund igen.

          Visbyvisit med tågrunttur, S:t Karin och en glasspaus då Mio sov. Samma kväll badade jag och Mattias för första gången i havet, om än inte mer än till midjan... 

43 bilder redan och bara halva semestern avverkad... 

         Utflykt med mina föräldrar och syskon till Roma glasbruk och sedan Ljugarns camping, Mios första besök vid havet, någonsin.

             Fåröbesök igen och med bättre väder denna gång! Bad och lån av trampbåt vid Sudersand och en paparazzibild på veckans enda kändis - Hanna Widell (eller fortf Rosander?) som varit med och skrivit min bibel, På smällen, från A till Bebis. Slutligen en bild av vår stuga även utifrån.

   Liten snygging roar sig vid stugan! (På den andra bilden ramlar han förstås men på film hoppade han 11 sekunder felfritt) 

  Jag och Mattias vid Blå Lagunen medan Mio sov så gott på stranden intill! Sedan blev det ett besök i Bläse med en tågtur till det gamla kalkstensbrottet som idag är en turkos liten sjö.
     

 
Mina vackra pojkar!

Sista dagen innan hemfärd spenderades barnledigt med en tur till Lummelundagrottan och sedan ännu ett besök i Visby, mera glass, ett på lagom avstånd studerande av ostindiefararen Göteborg och en foglossning som slog till regält lagom till besöket på motormuseet med gocartkörning för Mattias och bröderna mina i Vibble. 
           

89 bilder senare, tack för visat intresse! Fast i första hand är det ju för min egen skull jag väljer att dokumentera mitt liv på detta sätt. Kvällen ska spenderas med att sortera ut foton för framkallning, bland alla vårens foton...

  Avslutar med två bilder på min fina mage från igår, v 15. 
Att 16 cm bebis tar plats syns ju tydligt när jag står upp men var i allsin dar tar han (hon) vägen när jag ligger ner?! Jag är dessutom fullt medveten om att jag fortf har mycket större mage än vid samma tid när jag väntade Mio. Vore det inte för foglossningen och det faktum att jag med den ska jobba 20 dagar till så... Vikten står där den står och med tanke på min okunskap för motion så känns det iaf som liten men klen tröst.

Kommentarer
Postat av: Stina

Haha, ja vart tar barnet vägen när du ligger ner?! :o)

Himla kul att se alla bilder från semestern!

2008-07-07 @ 17:50:27
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud vad kul att få följa resan med bilder.

Känner igen mig på vissa ställen, men mest är det namnen på platserna som är bekanta. Var ju ett tag sedan man var nere på ön.

Kram

2008-07-07 @ 19:18:48
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Petra

Blondie! =) Snyggt!

Ska ni kolla vilket kön det är på bebben?

Kram

2008-07-07 @ 21:38:38
URL: http://peppyn.blogg.se/
Postat av: Klara

Fina mamma! Vad är en foglossning?

2008-07-08 @ 01:10:21
URL: http://imissyouimpregnant.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vem som är med på korten har inget med snyggast att göra, här tvingar jag Johan att ta kort på mig, själv verkar han inte ha något större intresse för fotografering...

2008-07-08 @ 09:31:06
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0