Har tagit av mig min ring

2 anledningar; i mitt jobb är inga klockor/ringar/armband tillåtna och även om jag fuskat ibland är det anledning två som gör att den nu åkt av igen. Likt förra gången så sväller inte mina fingrar utan precis tvärtom så varje gång mina fingrar inte svettas håller jag på att tappa den och det är inget jag önskar. Gissar att den kommer att åka på igen i januari och förhoppningsvis få sällskap av en till om inte alltför länge... Än så länge har jag åtminstone ett vitt streck kvar att skylta med och innan ringen åker på igen hoppas vi förstås på att kunna flytta in i våra drömmars hus och även få snusa lite bebis, kan man förresten döpa en liten tjej till Isola? Svar: ja, enligt SCB finns 54 kvinnor, varav 10 med det som tilltalsnamn. För den som inte känner till bakgrunden så kommer en ledtråd här:

 
Bild lånad här

Men jag tror fortfarande att det är en liten brorsa som ligger därinne och sprattlar. På jobbet blir folk fortfarande förvånade när de får veta att jag är gravid och jag blir lika förvånad över det, nog för att de inte sett mig när jag var "smal" men eftersom jag än så länge bara har (en enligt mig fin men gigantisk) mage så...

Om två dagar fyller min stora pojke två hela år, imorgon kväll vid kvart över nio gick vattnet efter att jag haft svaga aningar om att något var på g sedan jag några timmar tidigare tittat på tv:s repris av Rederiet och kännt att sammandragningarna börjat komma någonlunda regelbundet, dock utan smärta. Hoppas att Stina och Andreas får sin nya bebis snart och att Mattias lyckas skjuta på sin semester så att jag inte behöver ha två hela veckor med mig själv , Mio och foglossningen i slutet av sommaren... (Klara: foglossning är när bäckenet luckras upp för att man ska kunna föda, vissa känner ingenting men jag har bägge gångerna haft likt tusen nålar i svanken vid gång och böjningar från och till sedan v 8 och just nu är det till.) Helst får de gå över innan helgen så att en och annan sväng om till Lasse Stefanz i Idre kan utföras!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas det blir bättre i fogarna och fortsätter vara det. Jag hade ju bara två veckor då jag knappt kunde röra mig, och utav 40 är ju det ingenting. Isola låter fint, om det ä en pojke är det ju bara att ta bort a:et!

2008-07-09 @ 21:28:22
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0