Torsdag 24/1

Jag har en aningen för varm men väldigt pigg liten Mio med napp hemma hela dagen idag men ändå har jag läst klart boken om depressioner (när han sov) så jag anser mig ha lyckats kombinera de två. Tänker bara inte låta det bli en vana så imorgon när boken ska sammanfattas blir det dagis igen, om inget drastiskt händer. Tills dess ska vi fortsätta leka med duplo (jag bygger - Mio river) och ha skoj!

Jag har tänkt om och insett att jag vill ge Mio allt - utom ett syskon - den närmsta tiden så här blir inga barn gjorda! Istället har jag och ♥ börjat prata om och planera bröllopet igen! Även om jag gärna skulle ha gift mig redan igår så står sommaren -09 fast, däremot kanske redan i mitten på juni istället för juli. Det vi är inne på just nu är ett enkelt sommarbröllop utomhus. Lika patriotiska som att gifta oss i vårt vardagsrum kommer vi inte att vara men inte så långt därifrån... Omgiven av blomsterängar, familj och vänner i den miljö där vi valt att låta våra (-t) barn växa upp känns mycket rätt. Vigsel i Fors kyrka (Bispgården) och fest hemma på vår gård? Har inte en aning om vad det kostar att hyra partytält (för sol kommer ju inte på beställning...) och utemöbler i massor så det kanske blir till att tänka om när vi väl kollat upp det, men tills vidare... Dessutom förutsätter våra planer att köket är färdigrenoverat  och husfasaden ommålad.

Solen sken så mysigt förut men då var vi inte redo för gårdens lekpark. Nu när vi är det så snöar det... 

Insåg just att den mystiska rök som spridit sig i lägenheten de senaste minuterna kom från potatiskokningen som inte längre var en kokning utan en mycket bränd stekning! Någon gång ska ju vara den första även när det gäller att lyckas med sånt... Det blir visst en fiskgratäng med väldigt lite mos...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0