Nostalgi mm.

Även om jag inte slaviskt kommer att följa guldbaggegalan ikväll så ger den mig alltid ett sting av ljuvlig nostalgi.
Filmintresset är inte längre lika stort och jag vet inte ens vilka filmer som är nominerade men jag minns 2003. Jag och Mattias hade ännu inte blivit tillsammans även om känslorna börjat komma så smått. Jag var bjuden på middag hos honom (för att efter en förlorad vadslagning smutsa ner så mycket disk som möjligt för att sedan diska rent igen) och efter en portion makaroner och korv, i sällskap av även Kristoffer om jag inte minns fel, fick jag min vilja igenom och det årets guldbaggegala kunde börja. Mattias hade sett en enda film, grabben i graven bredvid, och därav så minns jag inte längre några andra men vet att jag hade sett fler.
Ikväll är det alltså dax igen... Det återstår att se om Mattias även denna gång väljer att ge mig massage istället för att ägna tv:n all uppmärksamhet!



Och till något helt annat...

Efter att jag för någon vecka sedan konstaterade att jag inte riktigt trivdes i min lägenhet så har jag nu, billigt och enkelt, gjort att jag trivs lite bättre (M trivs bara jag finns där...men att heminredningsintresset mest är mitt är inget jag sörjer).  Köket ser mest ut som sedan någon gång i höstas då jag kamoflerade det beiga alternativet till kakel och istället satte dit svart plastfilm. Diskstället är dock för en gångs skull tomt  och kryddhyllan är städad. Jag har låtit alla te-burkar som förut tog upp hela översta hyllan få en alldeles egen hylla (vilket de förtjänar!): . Den hyllan, som en släkting till Mattias gjort, kommer att passa jättebra i Böle och därför fick den följa med dit men eftersom allt tar sån tid har den hamnat här nu tills vidare...  Hyllorna från IKEA är uppsatta och fyllda med lite smått och gott, ett av mina gråtande barn - ett loppisfynd, favoritböcker, värmeljusstakar, Mios scrapbook, mm. På Åhléns heminredningsrea hittade jag i fredags en snygg vaxduk som passade utmärkt (tycker jag, Mattias tyckte mest att det var ett aningen bättre alternativ än att låta det slitna gamla köksbordet från mina föräldrar vara synligt)  så nu har jag blivit löjligt petig med att min te-kopp ständigt ska ställas på något av dukens fat!
Sänghörnan är oförändras men förtjänar ändå en bild tycker jag . I Mios rum/datorrummet har jag satt upp en variant av fönsterbelysning (den gamla var tydligen inte Mio så nöjd med eftersom han slog sönder den) i väntan på en bättre lösning, knytit upp gardinerna och fixat lite med krukväxterna (och snart ska jag plantera om dem igen!) . Jag skulle gärna tapetsera om där men tror inte att det är värt det när man har småbarn, bor i hyresrätt eller har gett sitt barn ett totalrenoverat rum i ett hus...

Förutom att plantera om blommorna ganska snart så funderar jag på att ge byrån som tv:n står på en ansiktslyftning, fast inte denna dag...

Innedagar på skolan imorgon och på onsdag, så idag läser jag vidare om depressioner (har kommit till den sista delen, om behandlingar), tvättar och klurar på vad jag ska bjuda Anna och Kristoffer på för middag ikväll, det lutar åt kycklinggryta och tagliatelle.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snyggt! Spelar ingen roll om man vet att man inte ska bo så länge på ett ställe, man vill ju ändå trivas! Vet inte vad jag ska ta tag i härnäst i lägenheten (förutom nytt matbord).

2008-01-21 @ 17:17:39
URL: http://perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0