Årets första måndag

Om man bara går efter sidorna så är rapporten fulländad men går man efter innehållet så återstår en del.
Hade detta varit min andra, tredje, fjärde... uppsats så hade jag vetat ungefär hur mycket som ska refereras för att det ska framgå att jag använt mig av litteraturen och jag hade vetat hur man skriver en inledning med bra övergångar mellan ämnena (vilken jag egentligen tror att jag vet nu också, bara inte idag). Nu vet jag inte det men jag har bokat in en dejt med gruppen på torsdag så jag känner mig relativt lugn.

Nyårslöftet om att ha en (1!) nyttig månad går som det gör när helgen gav både Fia med hutt (fast jag vann= drack minst och kom först i mål), godis framför "Reine och Mimmi i fjällen" och fika när Sandra och Johan kom och hälsade på. Dessutom finns det både fudge och knäck kvar i kylen och... Men jag deppar inte, i år ska jag försöka se till det positiva, säga ifrån mer och värna om mig själv. Det är löften jag inte tänker bryta!

Dagens roligaste var förresten när jag hittade en av böckerna till nästa kurs för 200 kr när den kostar 388 ny. Dessutom var säljaren väldigt trevlig!

Mio lade sig när han vaknade vid 09.40 (!) i lördags morse i en kuddhög i vårt rum och lekte och pratade med sin plastskruvmejsel, hans pappa var inte lika glad för det.

  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0