Ännu en intressant skoldag

Jag är inne i en älskar-att-lära-period. Har idag hört massor om sjukdomar, anatomi och fysiologi och ingenting känns ens svårt, bara som sånt jag alltid vetat att jag ska veta. Vet däremot inte om all energi går åt till det eller om något allvarligare gör att all ork sugs in i något obestämbart högst upp i magen redan på eftermiddagen och inte kommer åter förrän vid läggdax. Mio har feber, förmodligen pga vacinnationssprutan han tog för en vecka sedan. Mattias tycks aldrig vara på topp nu för tiden så vi ligger bredvid varandra i sängen och mal gott-och-blandat med kort datum på extrapris och ser fram emot fettoprogrammet på tv ikväll (kanal 5 20.00 tror jag). Jag vill verkligen veta hur någon kan fortsätta att göda en människa som blivit för fet för att varken kunna handla eller laga varken nyttig eller onyttig mat. Även om det inte är huvudsyftet så hoppas jag på att få veta hur denne "någon" mår nu sedan människan dött pga sina 400kg!   


 

Citat från ett barn i en bok nånstans som läraren citerat: "skelettet är till för att hänga köttet på"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0