Summering av eftermiddagen

Intervjun gick bra. Mycket bättre än väntat i alla fall. Vill helst inte tänka på när jag var på anställningsintervju senast... Till min fördel ligger väl att jag kan fortsätta jobba när folk är sjuka osv även efter sommaren och till min nackdel ligger väl att jag vill vara ledig Gotlandveckan och att det tydligen fanns de som sökt och som hade erfarenhet från specifika detaljer i arbetet (jag vill inte säga för mycket så Stina och andra som vet, kommentera inget som avslöjar var jag varit). Ändå kan inte så många haft erfarenhet för av ca 35 sökande var jag en av fyra som kallats till intervju. 25% chans med andra ord och om två veckor hoppas jag att jag vet!

Det skulle förmodligen vara ett jätteroligt ställe att vara på och en nyttig erfarenhet (från annat än vård) men efter intervjun svängde jag in på Nylunds och under fikat så kom det på tal om att det behövdes folk på Mattias' närmsta chefs sambos jobb (hängde ni med?!), ett ställe jag länge också velat jobba på, längre än jag vetat att hon jobbar där, men liksom aldrig kommit mig för... Idag är jag tydligen modigare än vanligt i alla fall för jag åkte dit, låtsades vilja handla och såg till att hamna i kassan där hon stod. En pratstund och en promenad med henne och hunden senare så lovade hon att prata med kollegor/chefer och återkomma om en vecka eller så! Dessutom hade varken hon eller en annan kollega hört att någon annan varit där och frågat!

Det blev mycket text det här. Hade programvaran till mobilen fungerat på den bärbara så hade jag kunnat lägga in en bild från min favoritplats i Brunflo, hamnen, för så mycket kan jag avslöja som att det första jobbet ligger där (fast inte i hamnen...). Som det känns just nu så hoppas jag nog lite, lite mer på det jobb jag inte varit på intervju på, och det beror inte på att det ligger i stan. Jaja, nu är det helg och vitlöksbaguetter väntar!

Kommentarer
Postat av: Tjockis

Networking, det är ordet. Här håller alla på med det, fast inom fashion. Frågar var man pluggar, vilka man känner. Dropar "jag pluggar.. jag känner..". Såklart inget jag bryr mig om, men det är bra, har jag hört. Går säkert bra.

2008-02-29 @ 17:09:09
URL: http://imissyouimpregnant.blogspot.com
Postat av: Stina

Det låter som du får en bra helg med den fredagen. Modigt av dig att åka till det andra stället!

2008-02-29 @ 18:46:58
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0