"Jag ser dig fortsätta nu med varsamma kliv, jag ser hur dina drömmar sakta lossnar från mitt liv"

 Saab 9000 T16 -88 till salu. Besiktad men avställd. 175hk (turbo) som ger det man vill ha! Bra bil till billigt pris men lite småfix finns för den som vill (krångel med c-lås och innerbelysning, olåsbart bagage, farthållaren defekt mm)... Cd-spelare med fjärrkontroll och klimatanläggning. Intresserad? (eller känner någon som är?) Vi ska sätta ut den på Blocket också, "ska bara" först...

Annars ja, den nya bilen är i bruk nu, därav försäljningen av den gamla. Den verkar bra (uppfyller mina viktigaste kriterier - den går, accar någolunda och är skitsnygg!) och besviken hade jag blivit annars.


   Min lilla snygging har trimmat magrutorna och är redo för beach -08 på Gotland med shortsen han fick av Anna och Kristoffer i julas. Hans mamma däremot... nåja, jag har ju iaf gått hem från dagis idag och i rätt bikini så ska väl även jag ha en chans! Det gäller bara att hitta den där bikinin...
Mio vill förresten inte höra talas om att han skulle ha något koppel av småtjejer (och kanske killar) efter sig så när jag pratar om det sätter han upp handen i ett stopptecken! 

Tenta på fredag och läget känns farligt lugnt. Tror att jag åtminstone lagt det viktigaste av folkhälsosjukdomarna (stroke, hjärtinfarkt, KOL mfl) på minnet av intresseskäl, lite värre är det nog med kroppens funktioner (celluppbyggnaden, muskler och skelett osv). De psykiska sjukdomarna känns tyvärr inte lika intressanta och fastnar därmed inte som magnet mot kylskåp men ett litet hum finns väl där inne någonstans och än återstår ju några dagar. Om jag kunde slita mig härifrån...

Jag har köpt en duschtvål med scrub och en brun-utan-sol-lotion och livet i stort känns harmoniskt och fullt acceptabelt. Både Kent, Lars Winnerbäck och Miss Li på Yran (förutom Mange Schmidt och Säkert! vars duetter jag faktiskt vrider upp volymen för) och jag har äntligen mejlat (peppad kom jag bara till en telefonsvarare...) om jobb på det där stället där jag så gärna vill vara. Tittar mig oroligt över axeln för att se när välmåendet ska vändas till vemod igen, men tills dess!

Rubriken kommer från Winnerbäcks "tidvis" (Daugava) men har ingenting med texten i övrigt att göra, vilket väl märkts vid det här laget...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0