I min strävan mot det där med "Svensson"

  
Efter några timmars tidig sömn klev jag, ♥ och Bertil upp kring midnatt igår, satte oss i bilen och började vår färd mot varmare bredder. Även om det inte var målet med resan så var solen och de gröna gräsmattorna som Linköping bjöd oss ett kärt återseende och en förhoppning om att vårsolen snart ska leta sig hit. Så vitt jag vet har jag aldrig varit i Linköping förr men Lasse som så vackert formulerar sina minnen från staden i sina texter gjorde att ett stygn av nostalgi ändå satte sig vid synen av Gamla Tanneforsvägen och Stångån.

Åtskilliga ihopsparade tusenlappar och en fruktan för döden senare (svarta vägar, många långtradare, lite färre poliser och överlastat ekipage...) så fick vi, nästan precis ett dygn och max en timmes sömn efter att vi for, till sist återse vårt kära hus igen. Vi och målet för resan, den nya bilen!
  
En grågrön Saab 9-5 för den som inte ser... -99, 192hk fast för närvarande inte riktigt kry då det bolmar ut vit rök ur avgasröret, därav hemresan på trailer. ♥ tar hand om motorn och dess tillbehör och jag ska ge mig på en stortvätt av insidan, sen så! Besiktad är den iaf så det går snabbt när den väl börjar rulla ordentligt igen. 31:a mars ska jag köra studiegruppen till Sundsvall så jag hoppas förstås på det bästa... Och att vår 9000 (också Saab förstås) snart får sig en ny ägare med all den entusiasm vi med tiden tappat.

Beiga bälten har aldrig varit och kommer aldrig att vara min grej men i förhållande till all annan "lyx" så är det nog något som jag kommer att lära mig att leva med.

Nu väntar pölsan, potatis och rödbetorna!

Kommentarer
Postat av: Carro

Grattis eller vad man säger till nya bilen=)

2008-02-05 @ 23:47:46
URL: http://mrshanning.blogg.se
Postat av: Stina

Det här inlägget har jag totalt missat, knepigt men sant! Himla snygg bil ni har skaffat! Jag är riktigt avis, jag vill också ha en kombi. Kul att du fick åka till Linköping också som en liten extratur. :)

2008-02-11 @ 21:06:18
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0