Vore inte kvällen den 17:e / natten den 18:e förträfflig att föda barn på?

Det tyckte inte Mattias när jag sedan började spekulera i att vi då nog skulle kunna närvara vid julbordet hans jobb bjuder på den 19:e... Det är nog lika bra att ingenting går att planera och att vi faktiskt inte har en aning om vad de närmsta veckorna (eller resten av livet) har att bjuda. Just idag (iklädd den bruna klänningen som visat sig vara det enda jag känner mig någolunda snygg i) känns det helt ok att vara gravid för med tanke på min vanliga kroppstemperatur (eller snarare bristen på den) så hade jag knappast vandrat runt i kortärmat då termometern visar närmare -15 ute, så ingen förlossning än tack! Ska ju tenta på torsdag också och det vill jag verkligen inte resta med till i slutet av januari, i tankarna har jag ju redan gått vidare. 

Istället för att plugga (har ju liksom lessnat och siktar på att antingen återta intresset imorgon eller "lita på min kraft")läser jag Aftonbladet, där det står om hur sumobrottarna tros bli feta av för mycket kolhydrater (framföra allt bröd) istället för fett och att en kvinna blivit av med sin sjukersättning från en wiplashskada (stavning...) för att hon ansågs ha för stora tuttar... Denna värld vi lever i...

I studiegruppen åts det glatt av min knäck iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0