Energibrist

Visst fick jag energi av solen (solarierören...), eller åtminstone så trodde jag det när jag sedan gick ner på stan med förhoppningen om att hitta mig en tröja av modell längre och kanske något till ett barn eller två. Energin tog slut redan påaffär nr 1, H&M men jag gick iaf därifrån med en pyjamas i Mios storlek (98, eftersom Klara undrade...). Den var fullmönstrad av figurer och nog för att den hade rosa muddar men när jag sedan gick därifrån och kollade på kvittot och såg att där stod flickpyjamas blev jag förvånad. Har lite svårt att motivera varför dagens inlägg i genusdebatten - rektorn som nekade en manlig elev att vara skolans lucia - känns lite överdrivet även för mig men att killar inte ska kunna klä sig i rosa i detta såkallade 2000-tal... Mio kommer att bli jättesöt när han på julaftonskvällen ska gå till sängs! Hans "klasskort" kom förresten idag och han är jättefin men det var förvånande att se hur fotografen lyckats fånga honom i ett uttryck då han ser så stor ut (gammal) och lik sin pappa, något jag sällan annars sett.

I och med att energin tog slut där på H&M och jag sedan i kryptakt tog mig  tillbaka till bilen så håller jag i detta nu på att samla ny energi för att orka packa väskan inför morgondagen. Jag tiggde till mig massage men Mattias hann bara börja med ben nr 1 innan han kom på att han hade ärenden på Mekonomen fast nu kom han hem igen så jag hoppas på fortsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0