Storebror övar



Vill tro att det där med lillebror ska accepteras lika bra som vad Mio accepterade Alvin tidigare idag. Lånade ut leksaker och gav honom nappen, Mio hade knappt ens tid att fika (men se förundran i hans blick över hur gott den första biten fudge han fick smaka smakade). Resultatet är en trött son nu ikväll som varvar sin "pang-trots" (allt är pistoler och allt vad du säger kan användas emot dig...) med att sitta sött bredvid och acceptera att bolibompa inte sänds just nu utan istället sjunger "blinka lilla stjärna" och diverse julsånger inför luciatåget på fredag. Tror att en dusch kanske skulle kunna få min lille man att somna gott sedan så att jag kan gå och handla proviant inför tentan (för även om kall, hemlagad pizza är gott så tror jag inte att det är det enda jag skulle sakna om jag inte hade med mig imorgon).

Mattias har åkt ifrån sin mobil och även om någon förlossning knappast är i sikte så är det en princip värd att bråka om - när han väl kommer hem förstås för att ringa eller skicka några arga sms fungerar ju liksom inte... Men jag har fått så många olika telefonnummer till hans jobb (tom vissa kollegors mobiler) så skulle det krisa är han nog inte oanträffbar trots allt, och vissa dagar känns han så oförstående att jag inte ens önskar honom där... men när verkligen gäller vet jag att det ändå inte skulle finnas någon bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0