Hopp och okunskap



Tänker inte ens försöka göra något åt mina fördomar angående att många bilister i BMW måste ha fått sina körkort i flingpaket eller liknande (har otaliga exempel på hur "de" svängt in framför mig i rondeller, kört om vid dålig sikt, svängt utan att blinka eller genom att blinka åt fel håll, parkerat illa, mm, mm). Fick sluta strax efter halv fyra i eftermiddag och gick med ambitionen om att hämta Mio och hinna hem ungefär samtidigt som M men vad händer?!
Jo, när jag kommer fram till Odensalagatan där jag parkerat min bil på vad jag trodde jag var "rutan" längst fram mot Stuguvägen så inser jag att ca 2 dm framför mig står just en BMW, halvt framför infarten till hyreshusen intill och alldeles för nära för att det normala avstånd till bilen bakom ska räcka för att jag ska ta mig ut därifrån! Har testat så pass många gånger att jag numera inte i onödan ger mig in på att backa emot bakomvarande föremål för det är helt enkelt inte min starka sida, så jag ringde Mattias och bad om räddning. Hann sedan lyssna på musikhjälpen en bra stund i bilen innan han kom men sedan backade han alldeles för skickligt ut bilen åt mig (dumlog och förbannade mig själv för att jag inte vågat testa men vet ändå att jag tyvärr inte hade lyckats lika bra) så att jag kunde bege mig vidare.

Har ägnat kvällen åt en familjeutflykt i form av lastbilsåkning t.o.r Björknäsgården för att leverera en traktor och hämta en annan. Hade ett litet hopp tänt för att allt skumpande skulle trigga igång lillebror men än så länge tycks han känna att han ligger bra där han ligger. Har försökt locka ut honom genom att prata om bodysarna han fått av Catherine (bilden) också men han tycks ha påbrå från båda sina föräldrar med både envishet och bestämdhet.
Ser inte fram emot de 400 sidor jag tänkt läsa fram till på tisdag då varken att sitta/ligga/gå eller stå känns särskilt skönt särskilt länge men det "måste" ju göras om inget annat sker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0