December

Så har äntligen den månad kommit då lillebror med ganska stor sannolikhet kan titta ut. Han väntas i v 37 nu (36+1) väga närmare 3 kg och det tvivlar jag inte på. Mattias tror på förlossning på juldagen (25:e), jag på den 29:e och bror Joel på den 2:a januari. Fler som vill gissa? BF (beräknad födsel) är och var även enligt sista mens den 28/12. Med Mio hade jag BF enligt sista mensen den 9/7 och enligt ultraljudet den 5/7, föddes gjorde han den 10:e. Lite kuriosa är att Mattias själv var beräknad på nyårsafton men kom först den 8:e januari, blev därmed 85:a och klasskompis med en annan 85:a som sedan bidrog till att vi kom att träffas. Jag har alltid i smyg fördömt hans föräldrars dåliga planering (för han var planerad) med att riskera att få ett barn så sent på året men nu när jag själv är i samma läge (fast det i vår planering inte ingick att det skulle "ta sig" innan vi knappt ens hunnit bestämma oss) så känns det inte alls lika illa längre, men jag hoppas att han slipper fira samma dag som Jesus isf (som väl firas på julafton fast han inte föddes då?). jag vill hinna fira jul hos mina föräldrar, äta skinka och mammas köttbullar, bli osams om vilka spel som ska -eller som inte ska- spelas, vilka traditioner som ska bibehållas, mm... Vill hinna träffa Klaras kille och se om Mio vågar svara "ja" på om det finns några snälla barn...

Kl 18.45 sänds visst reprisen av Julkalenderns första avsnitt och med Anders och Måns i rollistan så ska jag försöka hålla mig vaken tills dess... har efter flera veckors väntande lyckts samla ihop 3 tior så en sväng i solariet kanske kan göra mig lite mindre trött också. Fasar i smyg för morgondagen då klockan ska ställas på 6 igen och en hel dag med föreläsningar i Sundsvall väntar innan vi äntligen får bege oss till IKEA och jag ytterligare några timmar senare får kasta mig i säng på Sidsjö.


Kommentarer
Postat av: Lena Windolf Holm

Lillebror kommer nog på nyårsafton, men den 1/1 är nog roligare som födelsedag!



August tror på den första bäbisen på det nya året.



Gunnar kommer nog på fika (igen) på onsdag.

2008-12-01 @ 17:52:29
Postat av: Julia Holm

Hej!

Jag tror han kommer den 4/1-09

2008-12-01 @ 18:08:48
Postat av: Stina

Jag gissar på 3 januari 2009! :)

2008-12-01 @ 20:32:25
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0