Skolk

Läser om etik och moral och vad som egentligen är skillnaden på dem (och en hel del om olika metoder och ställningstaganden, både i yrke och privat)! Har fattat det som att etiken är ens värderingar och tankegångar medan moralen är hur man handlar. Personligen kan jag då skryta med en underbar etik men inte alla gånger en lika bra moral...

Idag åkte jag tex hem och sov bort den sista timmen (utan att orka reflektera över moralen i det trots att etiken sade mig att det inte var riktigt juste mot läraren). Mio var vaken många gånger i natt (ont i halsen och allmänt missnöjd) och tyvärr är jag inte som hans pappa som hinner somna om mellan gångerna så även ur ett perspektiv utan graviditet så blev det för lite av varan sömn. Fram till lunch gick det bra och under tiden som vi sedan glöggminglade med en del av våra lärare så var det också uthärdligt men sedan såg jag inte längre något annat val än en stund i sängen - är ensam med Mio nu ikväll och med tanke på att jag verkligen inte lyckades vara en bra mamma alla de gånger i natt som kanske hade blivit färre om jag lyckats, så... Vi ska snart gå och duscha, det bästa sättet att förena nytta (ond och trött kropp) med nöje (Mio får aldrig nog av att hälla vatten i och ur sina flaskor och glas)!

Jag vill koka lakritskola men jag tror inte att jag orkar åka bort till närmsta apotek för att leta efter lakritsstänger tyvärr.

Kommentarer
Postat av: Stina

Arvid verkar också ha ont i halsen, han är i alla fall röd och svullen i halsen. Feber också. Men förhoppningsvis är vi friska till jul! :)

Jag tycker det är jättespännande med er lille knodd i magen, NÄR ska han komma ut, hur fort kommer det att gå, vilken barnmorska, osv.....

2008-12-16 @ 19:48:51
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0