Så är dagen för beräknad förlossning äntligen här...

...men för en gångs skull så hoppas jag att ingenting ska hända just idag! (Vilket jag inte väntat mig heller, men ändå...)

Mattias är sjuk. Han har feber och den förkylning han dragits med i stort sett hela hösten har tagit om ännu en gång, och ett sådant gnällpaket som han är nu (och som jag nästan är förjämnan) är inget jag vill ta med mig då det ska var mest synd om bara mig för åtskilliga timmar! Så jag tänker inte vara Andreas till lags, planerar varken julstädning eller trapplöpning just idag utan istället ska jag efter att ha druckit mitt förmiddagskaffe ta med mig Mio ut till lekparken en stund så att Mattias får vila, något som vår tvårummare annars brukar sätta stopp för. (Vill förresten tro att jag inte riktigt är lika fet som vad bilden visar, hoppas att det bara är widescreenen som framhäver mina svällande former så negativt.)



Premiäranvänder de långkalsonger som Mattias gav mig i julklapp (efter att ha fått låna de liknande jag tidigare hade och sedan målat med grått i dem så pass att jag efterskänkte honom dem). Har haft en riktigt varm och skön början på vintern (utom på nätterna) men när jag blir ensam i min kropp igen så gissar jag att de kommer att komma väl till pass.

Mio har förresten själv valt sin t-shirt idag. Vi hade Klara och Morten på middag igår och när de sedan bytte om för utgång så satte Morten på sig sin blåa Kraftwerk t-shirt och Mio var sedan snabb med att plocka fram och sätta på sig sin egen likadana och idag var samma tröja sedan det enda alternativet, och han poserade mer än gärna...


Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag förstår hur Mattias låter nu. Henry är lite täppt i näsan och har ont på högra sidan i halsen, men det är så att man tro att han ska dö om en timme eller två. Tur att vi är kvinnor så att vi inte blir så dåliga.

2008-12-28 @ 19:13:46
Postat av: Sandra

Längtar tills jag får nästa mms =)

2008-12-28 @ 20:46:26
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0