Nåja

Mio ska få börja på avdelningen Prästkragen på Småfolkets förskola i Bispgården den 2/2 och jag känner mig lika sprallig över det som den gång jag fick besked om att han skulle få börja på Smörkransen. Min lilla pojke (som enligt bilden har många storlekar kvar att växa i innan han blir lika stor som pappa sin)! Det kommer ju bara att vara fråga om 15 timmar/vecka den första tiden och 9-14, tis-tors känns helt ok, var lite skraj ett tag för att det skulle handla om tretimmarsdagar för det blir ändå 3 mils bilkörning varje gång han ska hämtas och lämnas (om man åker hem emellan) så nu är jag lättad. Det visade sig dessutom att glesbygdsservicen vad gäller öppettider på biblioteket är så pass generös att de iaf har öppet mellan 10-13 på måndagar så blir det allt för stökigt med alla hemma då så har jag ju någonstans att bege mig. (De har faktiskt öppet några timmar på tisdagseftermiddagarna med.)



Det där med de arbetsplatsförlagda studierna tycks gå mer bakåt än jag trodde var möjligt för nu ska kommunen (Ragunda) omorganiseras så kvinnan jag pratade med idag lät inte överdrivet entusiastisk över att jag ville vara där men jag fick iaf mejla över den skriftliga info jag har och skulle återkomma om en månad. Det kändes ändå som ett bra samtal så jag sporrades att även kontakta arbetsförmedlingen igen och har nu skickat samma material även dit (för chefen där ville fundera ett tag till, det var inte honom jag pratade med). Ingen rodnad och inga stakningar i det samtalet heller så jag känner mig laddad för att vara social och möta Mattias kollegor med respektive ikväll (har ju inte riktigt den sociala kompetens jag alla gånger skulle önska - inte ens på telefon ibland). Själv bjuds Mattias och de sina att ladda upp med både träningspass och relax på nya badhuset och vore jag inte snarlik ett övergött kreatur (men ändå med garanterat finare mage nu än om några veckor) så hade jag varit avis. Nu unnar jag honom det men f-n om han inte drar med mig dit när jag i vår har tappat mina kilon! Hade samma önskan efter att han varit på Holiday club för något år sedan och ännu har jag inte riktigt givit upp hoppet helt... Mattias är tyvärr inte alls den som planerar och överaskar, men oftast går han iaf med på mina idéer tack och lov.

Jag hade missat att det krävdes glukos för att koka lakritskola så det får bli i helgen eller nåt. Däremot gjorde jag ytterligare en sats fudge igår kväll medan Mio inte alls hade lust att sova eller ens ligga nöjd i sin säng och sjunga sankta lucia som en stund innan och Mattias var ute med bilen någonstans, så konsistensen blev inte alls så porös som jag önskat, men jag garnerade den med vit blockchoklad med lemon/limesmak och det var en mycket lyckad kombination!


Borde verkligen återgå till boken om etik i arbete med människor nu, annars måste jag läsa i helgen för att hålla planeringen och det vet jag inte riktigt om jag vill, skulle hellre se att vi satte upp de där listerna i taket i köket som det pratas alldeles för mycket om utan att något sker.


Kommentarer
Postat av: Klara

Men det är ju min tröja!

2008-12-19 @ 11:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0