Miss Lyckad...?!

Kände mig ovanligt pigg och kreativ ikväll så jag åkte ensam till lillänge. Hade hoppats på lakritsstång men de var slut så hem kom jag med vit blockchoklad, grädde, nougat och årets första flaska med julmust. Rörde sedan samman en sats knäck och medan den kokade gick jag lös på att rulla in vit choklad i nougat. Under hela tiden låg Mio i sin säng och krånglade (han har börjat med diverse kall efter vatten/strumpor/lägga på täcket/mera vatten/kliva upp mm för att få vara vaken istället) och även om det inte är hans fel så slutade det hela med att knäcken blev för hård, nougatkulorna för kladdiga (och max 10 til lantalet innan jag gav upp) och till sist så gav mitt mesiga jag efter och smugglade in vatten till Mio trots att vi enats om att han enbart ska få det innan han lägger sig.




Istället för att deppa så bar jag vår andra plaststol utifrån och in i duschen där den första redan står (lat, gravid som inte längre tar sig ner på golvet) och tog sedan med mig Mattias (som suttit nästan hela kvällen vid datorn och försökt få till mms-inställningarna i sin mobil så att vi ska kunna skicka bilder på lillebror från mobilen med bäst kamera) och varsitt glas julmust så där satt vi sedan i säkert en halvtimme som två pensionärer bredvid varandra och pratade om hur dagen varit. Nu har vi smakat av godiset som lyckligtvis inte smakade illa alls (fast knäcken var som sagt lite för hård) och ska snart gå till sängs. God natt.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag tycker i alla fall att du är jätteduktig som är ute i god tid och gör julgodis! Det imponeras jag av!

2008-12-09 @ 15:44:59
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0