Juldagsmorgon

Vaknade kl 06. Förstår inte riktigt logiken med att man som gravid både ska vara så trött att man stupar i säng vid 21.30 (efter Svensson Svensson) MEN ändå har så svårt att somna om när man väl vaknar.

Julafton var bra, lugnare än väntat när 10 starka viljor med chans att dra åt olika håll skulle samsas. Massor av julklappar, mest till Mio (förstås) och hans lillebror (fortf ofödd om någon trodde något annat). Själv fick jag köksvågen i retrostil som jag önskat mig och underkläder från Mattias och bland annat en ljuskrona (om det nu heter det när den "går på" ström), en gjutjärnspanna och en "visp" som får en att rysa på nolltid om man använder den i hårbottnen, från andra.

Mattias har ändrat sig från att tro på förlossning idag till den 3:e januari så Marianne har första gissningen, på imorgon. Pappa (min) tror på 1/1 och August på 2009 års första bebis. Sara har (lite fegt) gissat på januari och personligen har jag ingenting emot att det ska starta när som helst nu, när han är vaken och rör sig så hugger det nåt fruktansvärt i ryggen men inga tecken på förlossning tyvärr.

Lägger in lite bilder för att slippa skriva, snart väntar frukost med skinkstut och ikväll bär det sedan av mot stan igen. 


Finklädda, både vi och granen.


Julbord med mina syskon, föräldrar och svåger.


Alla mina syskon.


Julklappsöppning.


Lillebrors klappar från syster Klara och Morten och Mio med Mamma Mu och ny pyjamas.


Myskväll framför tv:n.


Mattias i tröjan han fick av Mio och Mio i nya kläder, bland annat t-shirt från Klara och Morten.

Stort tack än en gång till familjen för klappar och en stämningsfull jul!

Kommentarer
Postat av: Caroline Hanning

Tror nog han kommer innan nyår =)

2008-12-25 @ 20:48:01
URL: http://caroline-hanning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0