Inte alla kan ju skryta med att ha brutit ihop i bilen utanför Coop idag...

...och sedan kört hem igen för att försöka sminka över alla spår, dränka sig i julmust och intala sig att resten av kvällen bara kan bli bättre.

Jag önskar verkligen att jag hade ett bättre tålamod. Som gravid har det blivit sämre än sämst. Mio har kommit in i en ny trotsperiod och efter att ha vägrat hålla mig i handen fram till bilen så använde jag mina sista krafter  till att bära honom över hela parkeringen så när jag sedan skulle försöka sätta fast det skrikande barnet i bilstolen så orkade jag till sist inte mer. Vi grät ihop en stund innan vi enades om att bältet skulle på så att vi skulle kunna åka hem nångång. Nu är vi förstås sams igen men jag önskar att jag kunde stå emot mer, igår kväll var det likadant när han hade lagt sig och jag var ensam så till sist ringde jag Mattias och beklagade mig, vilket bara gjorde att när han väl kom hem så hade Mio tystnat men Mattias fortsatte att vara sur och grinig resten av kvällen.

Kände för att skriva av mig lite men nu ska vi ta nya tag och göra oss fina tills vi kan bli smutsiga av julmat igen...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Visst är det irriterande att andra alltid ska vara sura längre än en själv!?

2008-12-19 @ 20:31:10
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Stina

Hm...känner igen det där med att bryta ihop ibland. Tur att det inte är så heeela tiden ändå.

Spännande med nytt dagis!

Hoppas ni haft supertrevligt ikväll!!!

2008-12-19 @ 23:15:41
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0