Efter halva dagen kommer jag på att det är lucia och att jag fortfarande inte vet vem som vann Idol.

"Jag är inte bara nykter, jag är tjock också."

(Eller om det var ful) Minns inte var jag snappat upp det, eller av vem, men det var i sammanhanget "gravid" och jag kom att tänka på det när jag läste i senaste Mama och modereportern Cecilia Blankens på Expressen uttryckte att

"graviditet är en modemöjlighet, inte ett problem".

Jag vill så gärna instämma men idag har jag klätt mig i ett par träningsbyxor (finare variant av mjukisar) som tillhör Mattias, och till dem en svart kofta som trots texten "HM mama" i nacken bara når ner över drygt halva magen, och då är det så mycket lättare att se problemen än möjligheterna.

Pluggar och står i, har gjort en plan för att slippa läsa under åtminstone julhelgen så för första gången i höst försöker jag läsa på en lördag, det går sådär. Halvöm i precis hela kroppen trots många varma koppar te och kaffe, vore det inte för det så skulle jag tro att frisk luft skulle göra mig gott. Två alvedon så kanske det går över tills Mio vaknar så att vi alla iaf kan ta en liten tur på skotern eller nåt (för med liten bebis blir det nog inga fler sådana utflykter för oss alla denna vinter) men då måste jag ju förstås fortsätta med läsandet nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0