Det lider mot sitt slut, olidligt spännande

Någon slags summering nu när 14,5 timmar är kvar av 2008. Året som, precis som alla andra, började med januari, då badrummet i Böle började likna ett badrum igen, Mio lärde sig att säga sitt namn, Winnerbäck vann en grammis för årets låt 2007 ("Om du lämnade mig nu", förstås) och min hunk fyllde 23.



Nyår firades med Sandra och Johan och Mio hade som synes en hel del av sitt härliga bebishull i behåll. Vi bokade även sommarens Gotlandssemester och både Sara och Carro fick sina tvåor.

Februari innebar en hel massa youtubeklipp på Björn Gustafsson och Miss Li, premiärbad i Böle, jag blev kallad till en riktig anställningsintervju, Mattias skadade sin fot då han körde skotern in i ladugårdsväggen, vi köpte och hämtade vår älskade 9-5:a i Linköping och vi hann med att fira både alla♥dag och 5 år tillsammans (även om det sistnämnda för min del innebar en heldag i sängen efter en dag med kombinationen skidskytteVM - alkohol). Detr var även då som Mattias medverkade i radio och sade så fint att "nästa år, då gifter vi oss".

I mars fyllde jag 23, bytte mobil till den nuvarande w200i:n, Bertil fick sin nya traktor, vi firade påsk i Offerdal, jag lyckades med en totalt misslyckad blondering och någonstans där började vi även fundera på om inte Mio blivit stor nog för syskon ändå, trots att vi tidigare hela tiden velat vänta längre.

Vi plussade den 22 april efter att några veckor tidigare ha skapat vår väntade "lillebror" och det var den månadens största kom-i-håg, fast tätt följt av mitt och Annas 10-årsjubileum i Åre. Jag fick även sommarens jobb och Mio nya skor. På radion medverkade Lasse Lindh och vi firade Valborgsmässoafton med en febrig Mio nedbäddad i vagnen nere vid Hanneforsbron.

I maj föddes Alvin och mot slutet av månaden var det shorts och glass i badhusparken som gällde. Vi berättade för våra familjer efter att de flesta vänner redan fått veta om det väntade syskonet, vi hade årets grillpremiär på Hansan och rev ut den gamla köksinredningen, jag inhandlade en ny bikini och ett par fotriktiga inneskor och fick vittna för polisen om en smitningsolycka.

Juni innebar den efterlängtade semestern och mammas 50-årsfirande på Gotland. Magen började synas, jag skrev låsårets sista tenta och började istället att jobba. Led av lågt blodtryck, illamående och ständig trötthet men som alltid när solen skiner en gnista av optimism och sedan blev det som sagt semester.

Mio fyllde två hela år i juli och vi fick via ultraljudet veta att en lillebror väntar oss. Jag jobbade vidare och Mattias likaså, Storsjöyran gick än en gång av stapeln och vi missade både Kent och Winnerbäck (även om vi tjuvlyssnade en del utanför grindarna) men jag tog iaf nummer 200 i platespotting! Den sista veckan började äntligen den egentliga semesterledigheten och renoveringen i Böle tog snabbt fart igen, köksväggar av och på.

Anna och Kristoffer fick varandra 080808 och Mio medverkade därigenom på sitt livs första bröllopsfest. I Böle kördes det på fyllan och oxen kom. På youtube gick de gamla 100%-klippen med Kristoffer Appelqvist varma och i bilen vred jag upp volymen för Mange Schmidts "inget att förlora", trots att genren inte alls är min. Den nya barnvagnen inhandlades, nya IKEA-katalogen kom, vi premiärfikade tillsammans på Brödbiten i Hammarstrand och magen började bli uppenbar.

Skola, jobb och dagis började igen i september, jag letade vinterstövlar och klippte av mig håret. Mattias och jag hade en barnfri helg i Böle och grillade korv och vitlöksbröd nere vid älven. Vi beställde äntligen vårt kök och de flesta av våra syskon hann få sina födelsedagar avklarade.

Oktober. Sängongsstart av både Grey´s och Desperate. Jag satet skin på laptopen och Mio var stor nog för kafferep med mig och André (sin docka). Mattias effektmätte sin tvåtaktare och vi (jag) började fundera på namnet Nilas till lillebror. Vi tittade på både Björn Gustafsson och Soran live på Folkets hus och i Böle skruvades köket ihop i en ryslig fart. Månaden avslutades med att jag i humleutklädnad vann introtävlingen och länge ledde hand-handleken på höstens enda fest, hos Anna. 

I November hade Mio fått så mycket hår att jag beslöt att snagga honom. Annars påbörjades både julgodiskokning och julklappsinaslagning, pyntning och önskelistskrivning. Mamma deltog i pepparkaksbaket i Böle och Mattias både köpte sig en 9000 och sålde en 900. Snön kom på allvar och farsdag firades, jag skrev en monstertenta, stan fylldes av "bomber" mot slutet av månaden var jag redan inne i v 35!

December, ännu inte avslutad, har inneburit bebisväntan, julfirande och att jag fått träffa svåger Morten till sist. Klara kom "hem" för första gången sedan i januari och på youtube lyssnade jag flitigt på både "human" med Killers och "som jag hade dig förut" med Melissa Horn/Winnerbäck, även om Musikhjälpen i p3 regerade under sin tid. Mattias slutade på sitt jobb sedan nästan fyra år och jag fick så mycket beröm för min mage av alla "respektive" på julbordet som hans jobb stod för. Nu återstår bara 13,5 timmar innan 2009 tar vid och ännu har ingen lillebror velat ge sig till känna mer än vanligt så det lutar åt ännu en hemmakväll i god familjs lag.

Ett Gott Nytt År alla nära och kära, kända och okända.

Kommentarer
Postat av: Sara

Gott nytt år! :)

2008-12-31 @ 11:33:38
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Marianne

Gott nytt år på Er!

Skål i Pommac då! Eftersom lillebror kanske inte kommit då, men vem vet innan kvällen kan han ha dykt upp....

Nu ska vi ner till backen och åka alla åkdon vi har, grilla korv och dricka varm choklad med punch o marshmallows.

/Team Norin

2008-12-31 @ 13:09:58
Postat av: Stina

Gott Nytt År till er också! Vilket kanonår det kommer att bli för er med liten bebis! :)

KRAM

2008-12-31 @ 16:09:06
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0