Dax att ställa in cykeln nu?

Det har kommit så mycket snö och det är så mysigt! Tog tag i det där med att ställa in cykeln jag väldigt sällan ens använde innan snön kom... tog sedan en promenad till affären bara för att få höra knastret under skorna.

Det gissas dåligt på när lillebror ska komma.
Listan just nu:
25/12 Mattias
(28/12 BF)
29/12 jag
31/12 mamma
1/1 August
2/1 Joel
3/1 Stina
4/1 Julia

Har fått den nya studiehandledningen och mitt i barnafödandet ska jag läsa tre böcker i pappersform och en på datorn, ha möte med gruppen och kp på referensarbetsplatsen för att diskutera etik, med samma grupp skriva ett arbete, plugga till och skriva tenta samt deltaga i ett seminarie. Bara. Förutom allt vad julfirande och röda dagar med familjen hemma heter, vänner och syskon jag inte träffat på länge som kommer hem och en flytt... Men jag tror att studiegruppen förstår att jag kanske inte kommer att vara den mest aktiva i just denna kurs, men att jag ska göra vad jag kan för att ta igen det sedan! En förlossning går ju inte att planera så det är bara att försöka ta varje dag som den kommer och hinna med vad som går utan att stressa.

Jag räknar inte iskallt med att förlossningen ska gå bra, att lillebror ska vara "felfri", att Mio ska ställa om sig problemfritt till den nya familjen osv. men att oroa sig är ju som att betala tillbaka på ett lån man ännu inte tagit så jag skjuter upp sådana tankar och hoppas på att grundplanen ska stå sig. Först och främst ska jag ju tenta arbetsrätten om en vecka. Och åka hem för att stoppa i bilstolen i bilen nu för det var visst någon olycka på Brunflovägen vid Odensala/Torvalla och där i en kö sitter Mattias på väg till Brunflo för att uträtta något som han gissningsvis inte hinner klart med innan Mio ska hämtas.

Kommentarer
Postat av: A

Jag gissar på 3 januari! =)

2008-12-04 @ 17:52:09
Postat av: Marianne

26/12 gissar jag på

2008-12-04 @ 18:28:58
Postat av: Sandra

Vågar inte gissa. Har gissat rätt en gång, både på kön och dag, och vill inte riskera en felgissning nu när jag är 100%-ig =)

2008-12-04 @ 20:19:45
URL: http://perfectbynature.blogg.se/
Postat av: Stina

Andreas vill gissa på BF-dagen, dvs 28:e.

2008-12-04 @ 21:56:47
URL: http://stinur.blogg.se/
Postat av: Klara

7 jan, lätt!

2008-12-05 @ 03:16:29
Postat av: Ulrika

okej nu kan jag inte hålla mig, men jag tror lite på den 6e jan.

2008-12-05 @ 20:14:46
URL: http://lindgren-jonsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0