Att jag aldrig lär mig

I nästan ett år beställde jag min kurslitteratur från adlibris men eftersom bokus ingås i coop-förmånerna så övergick jag sedan till dem. De flesta böcker är några kronor dyrare men jag har tänkt att eftersom jag emellanåt får en bonuscheck värd 50kr så jämnar det nog ut sig. +/-noll med andra ord, så varför väljer jag ändå bokus och deras alldeles för långa leveranstider?! Beställde förra veckan, fick ett mejl om att de mottagit min beställning, några dagar senare ett om att böckerna fanns inne och idag ett om att de nu skickas med beräknad leveranstid om tre dagar. Jag hoppas att jag till nästa kurs minns bättre och beställer från adlibris igen istället! Har hittat en bok begagnat också och den kommer förmodligen idag, med "vanlig" post tar det ju trots allt bara en vardag. Apprå på det så är det väl snart dax att posta julkorten? Men jag tror att jag väntar till på måndag, har varit ute i god tid tillräckligt många år nu, precis som att jag nästan alltid är den som slår av helljuset först vid möte. Mes!

Väntar på att tiden ska gå så att jag kan hämta Mio före mellis och åka hem och servera Sandra och honom lite lussefika. Har man varken en fin figur eller en särskilt älskad lägenhet så får man ju se till att ha en massa fikabröd att lägga blicken på istället... Tenta om drygt 19 timmar och jag gav böckerna några timmar nu på förmiddagen så jag hoppas att det räckte. Ska vänta ut tiden med min favorit bland julkalendrarna, Sune. Ska starta med avsnittet då knäcken ska kokas och pepparkakorna bakas. Länkar här ifall någon annan också vill se...Två veckor till julafton precis idag. 18 dagar kvar till BF.

Gjorde fiskgryta igår och den blev så god att jag bara måste dela med mig! Kokade ihop lite idealmjöl, 1,5 dl grädde (tog vad som fanns kvar efter knäckkokningen, lagar annars nästan aldrig sås på grädde) och 1 dl vatten. Hällde i frysta räkor, lite dill och några skedar av apotekets senap och sedan ett paket alaska pollock. Mums! Var inte alls motiverad till att äta fisk egentligen men det blev så bra att jag längtade till lunchen idag mer av den anledningen än för att Mattias skulle komma hem och äta med mig.

Jobbigt att Desperate Housewives tog jullov igår för när det kommer åter så har vi antagligen inte kanal5 längre, och via webben går ju inte den serien (eller Grey´s) att se (men Mattias har iaf äntligen utsett vårt nästa bredband och skulle beställa det idag).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0