Skäl för en chokladbit till kaffet

Det hade inte behövt regna men de senaste dagarnas ihärdiga solgassande från en nästan klarblå himmel kändes som en besvikelse då jag sett fram emot snålblåst och mössorna på. Det är likadant när man ställt in sig på vår och det varje år kommer ännu ett snöfall. Nu vill jag ha höst och inget annat. Ge mig skolstart, blommor som går ner i vila, levande ljus och en ständigt tillgänglig kopp te. Och så den där koftan att gömma sig i som jag ständigt tjatar om...

På Fresks igår studerade vi ett ekkök med nästan identiska luckor och handtag som det vi snart ska beställa från IKEA (för bara drygt hälften av priset) och i skåpet under diskbänken, som inte ens var ett skåp utan en enda djup låda, fanns förutsättningarna för en källsortering av värsta sort så nu idag har jag gjort vad jag kunnat för att få vårt sådana skåp här i lägenheten att åtminstone efterlikna någon liten ordning så nu behöver man inte längre skynda sig att smälla igen dörren efter varje öppning innan det sluttande reklamberget kommer i rörelse... Nästa projket borde bli att komma ihåg att köpa glödlampor med tjock sockel och låga watt att sätta i fönsterlampan som nu stått svart hela sommaren, och att posta moderskapsintyget till försäkringskassan, vet någon förresten till vilken adress det ska ske?

Det blir allt svårare att ta fina kort på Mio nu när han är så medveten om vad som är på gång men några bra blev det iaf till sist där han poserar i sin "ta 3,betala för 2"-tröja från Lindex. Jag är lite emot kläder med mycket tryck som sedan bleks alldeles för tidigt i tvätten men denna tröja är grön i grunden så jag hoppas att det ska gå lite bättre, om inte annat så behövde lillebror verkligen de svarta och gråa velourbyxor som blev resterande del av erbjudandet (de minst fem par vanliga mysbyxorna, minst tre par byxor med fot och minst ett par finare byxor räcker ju liksom inte alls när man för första riktiga gången kommer att bo med egen tvättmaskin...), eller också inte, men pengar är väl till för att spenderas emellanåt?!

Strax dax för ett besök hos Sandra och Alvin i nya (och riktigt snygga, att döma av bilder jag sett) lägeheten, det bär mig emot att dra på regnskyddet på vagnen för att ta bussen när det skulle kunna vara så enkelt som att bara sätta sig i vrålåket här ute... men då har jag ju å andra sidan inget val när det gäller tanken på att promenera hem sedan.
 


  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för en trevlig dag =)

2008-08-26 @ 20:02:17
URL: http://perfectbynature.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0