Om en höst på väg

Min kropp har för längesen återgått till sitt vanliga blekfeta jag som bara längtar efter en tjock och stickad tröja att gömma sig i.  Det där med att vara gravid på hösten kanske inte är så dumt ändå, bara jag hittar en sådan tröja. Mörka kvällar med tända ljus och en rykande kopp te. Sista hösten i stan. Har jag tur så gör tillståndet mig oberoende av långkalsonger eller stängningsbara jackor. Satte bilder i album häromdagen från Gotland bland annat och även om det bara är dryga månaden sedan vi kom hem så känns det långt borta nu.

Snart börjar allvaret igen, på "att göra listan" till nästa vecka står bland annat att beställa kurslitteratur och att skicka iväg böcker som jag fått sålt sedan avslutade kurser. Måste ladda ner e-legitimationen till denna dator också så att jag kan kontrollera att allt är i sin ordning med studielånen och så att jag så småningom kan skicka in studieförsäkran, tillvägagångssätt som glöms bort från termin till termin.


Det är alltid lika kul med Klaras kommentarer... Därför kommer här en bondbild från dagen då oxen kom och en på en av de fyra som jag hoppas på att få dela hus med när den officiella inflyttningen sker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0