Renovering

Det är vad som sysselsätter min tid, men det går framåt och jag vågar drömma lite smått om att få ställa innehållet från de fula flyttkartongerna som stått i vårt vardagsrum i ett års tid nu i skåp istället. Alla vitringlas i vitrinskåpen, alla fina burkar på hyllor i skafferiet, allt jag inte ens minns att jag har... Glöggservisen! Och inte minst drömmer jag om att få plats att laga mat, att använda så många slevar man vill för att sedan bara sstoppa dem i diskmaskinen och låta den göra sitt. Ingenting är alltför långt borta nu!

Snart ska svågern bjuda på hotellmiddag som ett avbrott i takmålandet, så går det när man själv bjuder på egenhändigt stekt korv och pulvermos i tunnbröd med massor av tillbehör och han sedan säger att han själv inte kan laga mat att bjuda tillbaka på...

Idag var förresten andra gången på bara en vecka som jag i ÖP:s dödsannonser hittade en jämnårig som jag kännt till vem det varit. Betyder det att oddsen för att jag själv ska dö i förtid minskar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0