Det "lugna" livet på landet

Skulle vilja hänga ut mannen (som jag tom suttit och fikat hos) som igår kväll voltade av vägen där asfalten blir grusväg, två småbyar bort från Böle, i en hastighet uppskattad till 140 (70-sträcka) och som efter vad alla rykten säger var regält berusad, men jag avstår. Nog för att mina färder inte alltid sker i laglig hastighet men jag skulle aldrig, aldrig, aldrig sätta mig i bilen och ge mig ut i trafiken berusad (har testat på en grusplan en gång för att veta säkert att jag inte skulle kunna hantera det). På denna väg kommer mina små, oskyldiga och djupt älskade barn att cykla.  

Inte nog med ovan nämnda utan när vi idag kom till stan konstaterade vi ganska snabbt att grannen fått två av sina bildäck sönderskurna och minst en bil längre bort på parkeringen var också drabbad, tänker inte tjata om moralen men var finns den? Vad blir bättre av att folk slutar bry sig om sina medmänniskor?



Lillebrors lapptäcke på plats i vagnens liggdel. I graviditeten har jag idag gått in i den vecka (24) då foster som fötts kunnat räddas, han är ca 31 cm lång och väger ca 600g, alldeles för liten för att födas men stor nog för att det nu ska vara jobbigt för mig att böja mig ner eller sitta framåtlutad. Hans svettkörtlar har nu också utvecklats!

Insåg just att jag tittar på programmet om mamman från Arboga (eller Arvika, jag lär mig aldrig), moralen som sagt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det var våran kompis som bor i eran trappuppgångs bil.. Han är måttligt road! =/



Vi valde att inte måla golvet pga slitaget,lär ju se ut som crap efter ett tag!

Måste kolla i eran husblogg nu, har inte gjort det på månader.. vad händer? :)

2008-08-31 @ 21:33:59
URL: http://mammasara.blogg.se/
Postat av: Stina

Tack för delgivandet om er erfarenhet av babyvakter. :)

Om du vill se förlossning på tv så tror jag att ena tjejen i "Singelmammor" ska föda barn imorgondagens avsnitt. Kl 21 på svt2.

2008-08-31 @ 22:31:49
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0