BM-besök och shopping

Mattias har via en kompis fått filmer på sin älskade Saab utlagda på youtube, så jag länkar väl, om någon är intresserad...

Började dagen idag, den första vardagen efter semestern, med att Mio vaknade när M åkte på jobbet, ca 06.30. Konstigt nog så var jag inte trött utan njöt av en lång frukost innan jag tog Mio med mig och åkte till barnmorskan. Redan ute på parkeringen så fick jag springa ifatt sonen som var på väg åt ett helt annat, bilfyllt, håll och det hela resulterade i att jag för resten av dagen haft ont i nedre delen av magen/ljumskarna och fått gå med små, små steg. Är det inte det ena så är det det andra... fogarna är ju rätt okej nu för tiden. 

Lillebror verkar må bra iaf, hjärtslag på 148, samma som vad Mio alltid låg ikring. SF-måttet (från blygdbenet och till naveln, för den oinvigde) låg på 21,5 så magen är inte längre större än förra gången då jag var 24 cm i v 25, och slutade på 39. De senaste veckorna har jag kännt mig matt och svimfärdig efter att ha stått längre stunder och efter att blodtrycket tagits så har jag nu förklaringen (jag trodde att det var järnbrist), det ligger mycket lägre än vad det brukar (94/61 nu mot ungefär 110/65 annars) så nu är jag rekommenderad motion (eftersom vila sänker trycket) och att dricka mycket, lättare sagt än gjort då man blir kissnödig bara av att tänka på ett glas vatten och med vetskapen om att foglossningen bara ligger i vila/blockad och förmodligen kommer att komma åter med samma styrka som förr om jag inte tar det lugnt - men jag ska iaf försöka mig på både och! Två kilo plus totalt i vikt så nu ligger jag på 61, att jämföra mot nånstans mellan 67 och 70 förra gången. 

Det blev sedan en eftermiddag på stan för mig, Mio och den nypimpade vagnen (även om den ena tärningen slitits bort och täcket jag sytt kändes för varmt, men å andra sidan ligger även det bruna skinnet på plats nu) så både Mio, lillebror och Mattias är nu lite kläder rikare men tyvärr hittade jag inte den perfekta koftan till mig som jag hoppats på. Det mesta fyndades på rea eller som "ta 3 betala för 2" och Mio fick tex ett par jeans på Kappahl för 49kr och strumpor för 10kr/par på Lindex, sånt gillar jag!

   
Nu ska husbloggen få en efterlängtad uppdatering av bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0