Summering

Skrev till min lärare och undrade över vilka kapitel som egentligen gäller i den (sömnigt skrivna) bok jag hoppas att jag just läst ut, för på olika ställen i studiehandledningen står olika saker. Hon visste inte det (!) men skulle återkomma till veckan så tills dess lugnar jag mig med de två kapitel/25nånting sidor som återstår och som skiljer anvisningarna åt - det är ju dumt att läsa mer än man borde, haha. Jag är glad att jag tagit mig igenom resten av boken, har levt på de pauser som slutet av varje kapitel innebär i och med dataarbete.

Även jag har fått deklarationen idag förresten, suck. I och med att jag sålde alla mina fonder för att kunna betala min del av avstyckningen av gården i höstas så har jag blivit återbetalningsskyldig, om än bara med 300nånting kronor. Efter vad jag förstått så måste vi även deklarera för att vi blivit husägare men jag har ännu inte förstått om det kommer att generera i någon inkomst eller bara kräva mig på mera skatt?! Någongång ska väl fastighetsskatten betalas också?

Nu har jag tänkt göra helg iaf, fast en och annan bok och text kommer att slinka ner, utifall att...Tror att det kommer att bli middag på donken och innan dess ska jag bege mig till ÖoB i min jakt på hjulsidor eftersom vi bestämt oss för att dubba ur de dåliga vinterdäcken, köpa nya till hösten och inte köpa sommardäck på lm/alufälgar förrän om ett år. Om vi inte hittat någon ännu bättre bil innan dess förstås...

image783
Min novemberkaktus knoppar sig men jag vill tro att våren snart ger sig till känna på allvar.
För att inte tala om sommaren...
image784

Kommentarer
Postat av: Carro

Oj vilken skillnad det är på årstiderna, såg så mycket roligare ut på sommarbilden.

2008-04-04 @ 15:01:26
URL: http://mrshanning.blogg.se
Postat av: Sandra

Nu har vi köpt snyggbilen så ni kan ju räkna med besök i sommar =)

2008-04-04 @ 20:24:42
URL: http://perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0