Så var det klippt!

Nyfriserad idag och det känns jättebra, får se om M orkar fota mig något eller om det blir som oftast - självutlösaren!? Har sparat det mesta av den lilla längd jag hade/har utifall det skulle bli något av de där bröllopsdrömmarna jag har. Är annars grymt trött och så nära att sjunka ner för långt i självömkan...

Mio hade en morgon helt tvärtemot det jag längtat efter de tre morgnar jag inte varit hemma. Ville inte upp ur sängen, inte klä av sig, inte klä på... Till saken hör att vi vänjer honom av med nappen men han vet så väl att jag inte är lika sträng som Mattias och att om man bara tittar sådär extra sött, säger "tutte" och pekar upp mot garderoben där de ligger så... Men inte idag! Jag fick bära ut honom till vagnen utan varken mössa eller stövlar (fast mössan fick jag på innan vi nådde fram till bilen) men när han väl på dagis gallskrek för att få gå ut och sätta sig i vagnen igen så åkte nappen fram till sist och jag fick en snorig kram innan jag gick. Såhär i efterhand så är jag iaf lite stolt över att jag stod ut så länge och att han mest bara skrek och inte kastade sig med huvudet före in i möbler/golv/andra hårda föemål, som brukligt är. Min älskade, trotsiga lilla självplågare!

Nej, nu måste jag lämna skolan och min nylånade skiva med statistikprogram till förmån för lunchen hemma i kylen och hela eftermiddagen är det sedan plugg som gäller! Tyvärr vet jag någon med en väldigt saltig bil efter E14-strapatser som inte gör någon människa glad innan en dusch i Nylunds varmvattenstvätthall ägt rum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0