Rubrik: söndag

Försöker att hosta så tyst jag bara kan för att inte väcka Mio som ganska nyss somnat i samma rum. Rethosta är verkligen rätt ord just nu. Han kom i säng lite för sent igår så därför har han varit sur, trött och rastlös i flera timmar innan han nu lyckats varva ner och äntligen somnat. Mattias är på sitt jobb och leker med bilen men jag har lyckats behålla tålamodet hela tiden och det är inte alla gånger vill jag lova... Oftast är det så mycket lättaer att bara skälla på M för att inte han är hemma och hjälper mig, men inte idag som sagt!

Hade en jättebra dag i Åre igår, lagom nostalgiskt och lagom mycket framtidsprat. Jag fick inte öppna champagnen i bilen (och tur var väl det med tanke på hur långt korken flög) så någonstans mellan Bleckåsen och Semlan skålades det för första gången. Kunde sedan konstatera att vi köpt en underbar bil där drickahållarna i baksätet verkligen inte fick en enda droppe att gå till spillo i kurvor eller gupp - värre var det när man själv skulle ta sig en klunk... Lunch på Subway, middag på Liten krog och shopping, nostalgiska stunder med gamla (naiva) dagboksanteckningar från en svunnen tid utanför Holiday club och bowling på detsamma, däremellan. Köpte en mörkgrå Åretröja till Mio i stl 98-104 som jag envisats med att låta honom ha idag trots att han närapå drunknar i den. Anna köpte en likadan fast i svart, kanske anade hon att hon någon timme senare skulle spilla ner min tröja med cider och tvingas låna ut sin nyinköpta Så blev det iaf och den var sådär ny och härligt mjuk inuti så jag tror inte att Mio lider av att bära sin.

Är av åsikten att bilder säger mer än ord så här kommer gårdagen och Mio idag i just bilder...

          
     
    

   

Skulle äntligen ha träffat Carro och Stina idag men eftersom båda har sjuka barn så hoppas vi på helgen om två veckor istället och eftermiddagen idag får spenderas på stan (de delar som har söndagsöppet iaf...) dit jag och min stora pojke ska testa "nya" cykeln och sedan gå hand-i-hand eftersom jag lämnat vagnen på dagis...

Har föresten fått reda på att Mio förutom på mammas 50-årsfest kommer att få användning för finkläderna han fick i julklapp av gårdagens sällskap en gång till innan sommaren är över och det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: Jessi

Härliga bilder :)

2008-04-20 @ 12:07:23
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: Stina

Fina bilder!
Typiskt att barnen blir sjuka när man har nåt man sett fram emot. Men det är bara att ta nya friska tag, de rår ju inte för det ändå. Hoppas vi alla är friska om två veckor!!!! :o)

2008-04-20 @ 17:18:39
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0