Pelargonägarinna deklarerar

Tack Stina för gratulationen på en namnsdag jag glömt... När jag var liten tyckte jag för övrigt att Tyra var jättefult men nu tycker jag att det är mycket mer acceptabelt än mitt andra mellannamn, Elisabet. Förstår dock mina föräldrars resonemang i de båda fallen, mammas mellannamn (Elisabet) och farmors tilltalsnamn (Tyra). Jag har ju själv (med Mattias) döpt Mio till Nils efter min pappas mellannamn, mina bröders mellannamn, pappas farbror, Mattias farfar och Bertils mellannamn. Per heter han också och det heter Mattias med, liksom min pappas morfar gjorde, min ingifta farbror gör och förmodligen fler på Mattias sida... Det känns väldigt svårt att lyckas pricka in något flicknamn med lika många släktanknytningar; Lisa ligger nog i topp, som en del av Elisabet och som ett av min svärmor namn. Blir det någongång en pojke till blir det nog Olov/Olof i mellannamn tror jag. 

Nog om detta. 

  Våren är kommen men just idag vill jag helst ha regn som en dålig ursäkt för att ta bilen till dagis... Bilen som har blivit rejsigare i helgen med nya hjulsidor (fälgarna kommer som sagt till nästa års sommarsäsong) och tonade rutor. Mattias hittade dessutom felet som spökat i form av en fjäder som hoppat av så nu går den felfritt igen! Lägg också märke till min variant av extraljuslock! Är emot att plocka av extraljusen under sommaren för jag ser aldrig hur långt fram bilen sträcker sig då så med ett lager solfilm även där har jag även fått över M på min sida! 

Åter till studierna för på fredag blir det tenta och för varje gång jag orkar ägna böckerna uppmärksamhet så fattar jag iaf något nytt! Det är så logiskt... gäller bara att hinna fatta tillräckligt. 

image889

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis på namnsdagen =)
Tycker Tyra är ett jättefint namn!
Och det där med mellannamn (och förnamn med för den delen) tycker jag är svårt. Tar man släktnamn vill man ju ha från båda sidor av släkten (fyra sidor blir det ju). Vi har bestämmt oss för två namn + Olofsson (mitt beslut) men vi vet inte riktigt vilka två namn. Kanske pojken får heta Johan rentav, i mellannamn.

2008-04-28 @ 12:02:19
URL: http://www.perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0