Duschat hett och hunnit bli kall igen.

"Vi träffades liksom på chans
på nåt sätt ramlade vi in i varann
och tänk att något jag alltid trott
skulle vara så svårt var så lätt

Vi träffades liksom på chans
två katter i skydd ifrån regnet någonstans
och aldrig har kärlek drabbat mig så"


Du behöver aldrig mer vara rädd, Lasse Lindh.

Ionsdags var det en ny liten Mio i tidningen igen. När min Mio föddes fanns 253 st män/pojkar i Sverige med det tilltalsnamnet, igår kollade jag igen och nu är de 411. Skulle jag få en bebis2 nu så skulle det bli en Nemi (54st) eller en Jonathan som skulle kallas Jon (14224 / 3232 st). Kul att se tillbaka på för förmodligen blir det ju inget av dem namnen om nu en bebis2:a någongång kommer...

I övrigt en värdelös dag. Gick hemifrån med Mio i morse och när jag en timme senare kom hem igen insåg jag att jag varken låst eller ens stängt ytterdörren (fast den stod bara på glänt och var iaf inte vidöppen)! När jag sedan skulle sätta igång vattenkokaren tyckte jag att spisen kändes varm så jag kände på den stora plattan och brände mig förstås eftersom den stod på! Vet inte när den satts igång eller av vem men jag antar att det var ett misstag jag själv gjort. Resten av dagen har gått emot mig i form av en obotlig rastlöshet så jag har både solat och handlat, inklusive champagne tills imorgon, men av pluggandet har det blivit alldeles för lite gjort. Får se om jag hinner rätta till det på en timme eller om tvättstugan till och med kommer att kännas mer lockande?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0