Det är inte bara i mitt huvud som det surrar.

I vintras (vågar mig på att kalla detta nu för vår) blev jag så känslig för surr. Inget sånt surr som när man "surrar med vänner" utan surr från datorer, element, kylskåp mm. Flera gånger blev jag tvungen att kliva upp för att kolla om kylskåpsdörren verkligen var stängd eller om datorn verkligen slagit av. I bägge fallen visade det sig oftast vara elementens surr jag lidit av men inte ens i mina djupaste svackor kunde jag stänga av elementen mitt i vintern! Nu är läget lite lättare, som alltid när det våras (och för att elementen inte längre står på max), men då har den nya grannen bredvid som jag ännu aldrig sett satt igång med något som skulle kunna vara vatten som spolar eller en vattenkokare som ständigt kokar eller något liknande - men nu har det surrat i säkert en timma! Just nu får det där med att flytta från stan (iaf från lägenhet) komma fortare än kvickt! Fast helst inte innan vägarna torkat upp ordentligt... Var och tvättade räcerbilen idag igen men egentligen finns det ju annat man skulle kunna lägag den kvarten på.

Tog en cykeltur med familjen nu ikväll men korten på Mio i cykelhjälm och vårjacka ligger fortfarande på kameran. Hemma igen lade jag mig med Mattias i sängen igen för att vila lite men eftersom det ändå var läggdax för Mio så bad jag honom ta av sig yttertröjan vilket han kan då det är dragkedja. Sagt och gjort och med lite hjälp av mig med ena ärmen på t-shirten och med att få byxorna nedanför rumpan så klädde han sedan av sig allting helt själv! Chansade och frågade om han kunde hämta en ny blöja och han sprang in i badrummet på en gång och grävde fram en! Mitt underbara barn som bara blir större och mer förståndig för varje dag! Allt han gör, gör mig så stolt!Ingen napp och ingen välling längre, så vacker och härlig! Men nu sover han och snart även jag? Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Stina

Vad praktiskt! Hur gjorde ni när ni slutade med nappen? Det får du svara på på söndag förresten. :o)

2008-04-17 @ 21:36:45
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0