Är det antalet konsonanter som gör att "rubrik" bara stavas med ett "b" trots att det uttalas som två?!

Det där med kaffedrickande är verkligen socialt betingat, i alla fall för mig. I två dagar har jag nu, hemma i min ensamhet, bryggt mig några koppar, hällt på termos och envisats med att dricker man så mycket kaffe som vad jag gör när man är ute* så ska man banne mig göra det även på hemmaplan. Blä och usch säger jag bara! Det smakar aldrig likadant, inte ens fast det är samma kaffe som när någon sitter mittemot, och jag dicker för fort och smaken blir bara värre... Inga vuxenpoäng där inte!

I sommar ska det däremot drickas kaffe, då kommunen betalar för det... Jag har tackat ja till jobbet på Tallbacka nu och väntar bara på anställningsbevis och schema. Ca 7 veckors jobb borde det bli, semester på Gotand någonstans i mitten och tre veckors gemensam ledighet med Mattias och köksrenovering i augusti. Någongång ska det ju tas av lägstanivådagarna också... Sparade dessutom hela den första studielånsutbetalningen i höstas och lite mer i julas så mig ska det inte gå någon nöd på! 

Borde egentligen börja med nästa veckas läsning men "helg" är det enda jag lyckas läsa om jag slår upp något nu så jag låter tanken segra och funderar istället på att göra något kreativt. Utemöblerna har jag möblerat ut (2 stolar och 1 bord, inte särskilt avancerat...), kattlådan som hängt med sedan Torvallatiden då Lovis bodde hos oss är städad och ska tas till Böle och lerkrukan med resterna av en fredskalla är skurad och väntar på varmare väder och blommande blommor. Helst vill jag kasta ut lagerhyllan som även den hängt med sedan Torvalla och ställa dit en Expedit NU, men jag har ingen...

Tycker förresten att åtminstone någon ur den del av tjocka släkten som med jämna mellanrum tassar hit borde haft stolthet nog att berömma min älskade lillkille och hans senaste utvik!
Att begära av er andra att ni ska tycka att just mitt barn är det mest fantastiska som hänt tänker jag inte göra, men de med blodsband... grr!

* Ute som i det vuxenliv man har som studerande småbarnsmamma; kaféer, skolan, partnerns jobb, hos föräldrar osv. Alkoholfritt så det förslår.

Kommentarer
Postat av: Klara

Pah! jag mutar bara med klubbor och kex, ord och kärlek vad är det?

2008-04-12 @ 13:22:23
URL: http://imissyouimpregnant.blogspot.com
Postat av: Lena Windolf Holm

Kul med jobbet, Elin!

Jättegullig Mio, med en liten "tvättbräda" till mage.

/mommen

2008-04-12 @ 18:49:26
Postat av: Sandra

Hej hopp!
Än så länge kan jag ju tycka att du har sötaste ungen =) Men finaste Mio kommer du ha även efter Maj!
Vilken tid har du tänkt dig i morgon?

2008-04-13 @ 16:12:03
URL: http://perfectbynature.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0