Så var det det där med "Allt För Byn" ja...

Spenderade natten med Mio hos mamma och pappa och jag vet nu att den dag jag väljer digital-tv så kommer det inte bli Boxer.

Hade sett fram emot första avsnittet av serien från där "bergen alltid är lite blåare och dalarna alltid lite djupare", Hammarstrand, Ragunda. Mest för vyerna och omgivningarnas skull men varken de eller gubbsen gick att urskilja från den enormt hackande tv-bilden som Tv3 gav. Det värsta var nog ändå ljudet och det sägs att kanal 5 stundvis är likadan där ute på vischan! Mina måste-kanaler!

image322
(Bild från ÖP, twajs)

Mio och jag vinkades hej då redan i den stora hallen på dagis idag och det tog max en sekund från det att personalen och han vänt in i lekrummet tills att han slutat gråta! Jag har annars försökt förlita mig på personalens ord om att han tystnar på en gång och nu var det jätteskönt att få höra det med egna öron!

På dagens agenda står att sammanställa intervjun med Julia så att den går att framföra på seminariet på måndag/tisdag, att vidareutveckla mina funderingar om genus r/t mitt gamla sommarjobb och slutligen att ta mig igenom den absolut tråkigaste boken hittills. Imorgon däremot, då blir det sovmorgon med Mattias och sedan stan och fika med Meena!

Kommentarer
Postat av: Stina

Hoppas "Allt för byn" går i repris då. Himla fina naturbilder visade de, det känns stolt i Jämtlandshjärtat - men måste kännas ännu bättre i Ragundahjärtat. :)
Vad vuxet det låter att lämna på dagis!

2007-09-18 @ 11:01:50
URL: http://stinur.blogg.se
Postat av: Carro

Dålig mottagning minsann, inte skylla på boxer nu (mitt gamla jobb) haha.

2007-09-18 @ 15:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0