Om disciplinen bara vore på sin plats

Det är svårt att veta vilka sidor som borde bli lästa och vilka rader som borde bli lagda på minnet när man inte varit med förr. Bröllopstorget däremot... trots att bröllopet ligger evigheter bort.

För att koncentrera mig på skolan lite...Till ett av de kommande seminarierna ska jag tänka ut en situation jag varit med om då kön/genus spelat roll, vad som fick det att spela roll och hur jag kan använda den erfarenheten i mitt arbete med rehabilitering.
Jag som brinner jättestarkt för könsfrågor kan verkligen inte komma på någon bra sådan situation som jag upplevt!
Jag har gått försökt gå igenom skoltiden, arbetslivstiden och småbarnstiden och det enda jag kan komma på är när jag och Mio var på stranden i somras. Mio hade en ljusblå solhatt (och blöja) och hon på filten bredvid hela tiden pratade med sin dotter om "han" och sedan, när jag satte på honom hans tuffa rosa t-shirt sa hon till sin dotter att "nu sätter hon på henne en rosa tröja så det var nog en hon ändå". Jag har inte en aning om hur den situationen, eller om den öht har, hjälpt mig i mitt arbete med rehabilitering.
HJÄLP! Skapa mig en situation eller friska upp mitt minne eller vad som helst! Inom rehabilitering behandlas män och kvinnor väldigt olika men jag har aldrig behövt rehabilitering och testat på detta i praktiken. Någon som har?

Skulle behöva återgå till mitt nu...

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud va svårt, och gud va intressant!! Kanske du kan skriva om att det inte förväntas lika mycket fysiskt av oss kvinnor som av en man! Att de pressas hårdare medan vi får hjälp.. samtidigt som vi ändå förväntas vara stålmannen här hemma..
Nä, det blev för luddigt.. ingen situation! Men det där med kläder känner jag igen, då många tror att A är en pojke pga. brist på rosa!
Hoppas att du kan komma på kalas på måndag, detaljer står i min blogg! KRAM!

2007-09-11 @ 10:15:34
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Sara

Det där va jättebra skrivet, att kvinnor förväntas tåla mer psykiskt och hur "pinsamt" det måste vara för en karl att på jobbet säga, "nej, jag är utbränd"..
Du kan inte komma ifrån en stund på kvällen heller? *lockar med pizza* :P

2007-09-11 @ 11:53:09
URL: http://mammasara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0