För att döva samvetet kanske?

Det finns så många egenskaper som iofs gör mig till den jag är men som jag ibland inte klarar av. Kontrollbehovet. Ängslan. Prestationskraven. Punktligheten. Präktigheten. Nojjigheten.
Det sistnämnda får mig att vilja spy här och nu, eller om det beror på att jag inte vant mig vid de nya p-pillren.

Jag tycker att fem timmars direkt eller indirekt pluggande borde göra mig nöjd men inte idag. En ständig noja över att inte ha gjort det jag tror att jag borde trots att jag nått dit min planering velat. "Bara" tre böcker återstår och tentan är först om drygt tre veckor. Mitt inre vill liksom inte kännas vid de fyra böcker som jag faktiskt gått igenom den senaste veckan plus den resarch jag gjort inför gruppuppgiften. Jag gör ständigt nya högar bland böcker och papper för vad jag tycker att jag har förstått eller inte men nu vill jag glömma dem för resten av dagen för efter klockan fyra är jag inte längre student.

Kan man lämna sitt inre och bara få vara för en stund?
Vill absolut inte ha medömkan för jag ser det patetiska ändå.
Kan bara inte få det dit jag vill men jag vet att jag kommer skratta om jag läser detta igen framöver. Är väl förhoppningsvis bara ovan vid skolbänken och att tvingas till disciplin.

Mattias jobbar över och inte mig emot, när han väl kommer hem är han ju ändå ledig till på måndag. Önskar att jag åtminstone en dag lyckades koppla bort alla "måsten" och bara kunde vara med honom och Mio. Min lilla Mio som imorse klamrade sig fast vid mig redan när jag skulle ta av honom jackan på dagis och som grät hejdlöst när jag sedan gick men jag vet att det går över lika fort igen och jag lyckas faktiskt nästan koppla bort det under dagen. Snart ska jag hämta hem honom igen och blir det som jag vill så är han på sitt bästa humör för att mannekänga framför kameran i sina nya kläder ikväll!

    

Parfym brukar vara ett av få ting där jag bryr mig om märken men viktigast är ändå utseendet på flaskan och därefter doften. Idag har jag hittat en billig, fin flaska med mysig doft och eftersom det ändå är min halvårsdag så har jag unnat mig att köpa den, bära den och fota den!

Dagis nästa!

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag tycker att du är jätteduktig som pluggar!

2007-09-11 @ 18:31:06
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0