Det är nästan så att du kan komma nu vinter, men bara nästan.

Efter 4 timmar data och textskummande så fick jag nog och gick ut.

När jag sedan kom hem igen var jag (Mio) ett par vinterstövlar, ett par handskar och ett par strumpbyxor med älgar rikare.

Höstjackan jag vunnit på tradera åt honom kom idag och den gråsvarta vinteroverallen som svärmor köpte redan förra året är hemtagen. I helgen fick Mio även ett par dunsockar som han kan ha när han sover ute på dagis så nu är det bara en tjockare mössa med knyte/knäppe som fattas. Har iofs en som Mattias haft men jag tycker att den känns lite stor. Vinterrustningen har med andra ord gått mer smärtfritt än vad jag väntat mig! Ska försöka vinna en större fleecedress också men det är inte akut och det är inte en andra overall heller eftersom vi ännu inte sett om behovet finns.

Nu hoppas jag bara på ett par vinterstövlar åt mig själv eftersom jag tyvärr inte hittade några när jag för första gången någonsin var i Birsta utan karl och barn förra veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0