Mitt i Roomservice

Kom att tänka på sovmorgonens heta dröm. Drömde att vi fick en ny bebis - som skulle heta Mio, så vad skulle vi döpa nuvarande Mio till då?! Denna nya bebis var dessutom liten och vägde bara 2,5 men lade man honom i sängen så reste han sig själv upp (fast ramlade sedan ner igen och fick börja om). En granne kom förbi också och gratulerade med en påse hemkola. Tolkning, någon?

Chatrine från studiegruppen ringde och bjöd inte bara på skjuts imorgon så jag slipper sitta på M:s alldeles för smala cykelsadel i den enorma blåst det ryktas om, utan hon berättade också att tentaresultatet kommit! Inte mitt dock, alla har ju inte ett efternamn på A... Fast jag fick just höra att det nog inte ens berodde på det utan bara vanlig gammal hederlig otur. Men innan veckans slut ska det vara tillkännagivet. En testmall fanns iaf och med mycket tur har jag kanske nått upp till de (låter futtigt) 11 poäng (men av 20) som krävdes. Kände direkt att på några frågor hade jag nog inte ens fått med hälften av vad som krävdes men att behöva tenta om känns inte så farligt ändå. Det blir ju även då en hemtenta med böckerna till hands och mer än två veckor innan nästa ordinarie tenta. Tror att jag hajat ungefär vad de vill att vi ska ha förstått nu också. Klart jag hoppas på ett godkänt resultat men (med lite skryt) jag vet att jag iaf fick ett bättre resultat än minst två andra i gruppen på den kortare delen och att jag klarade den, den första tentadelen nånsin, är för mig en seger i sig.

Anna (och Kristoffer) bjöd på god middag bestående av kasslergratäng med pepparsmak och ris. Mio var inte helt uppskattande men han åt desto fler av rånen till efterrätt. Kollade i Annas blomböcker och ihop med Roomservice spritter det i mina göra-om-sidor. Men vad gör man om i en hyresrätt med två rum men där man redan lyckats klämma in hall/kök/vardagsrum och sovrum i det ena rummet och kontor/barnrum och gästrum i det andra!? Jag ska åtminstone ta hit ett par "nya" gardiner till det sistnämnda rummet på söndag men tills dess...

Paus, för nu är första reklamen slut...

Haha, nu är det reklam igen men jag bara låtsas att jag suttit stilla framför tv:n då jag i själva verket organiserat om bland ett antal tavlor... men jag lyssnar och lovar att titta på resultatet i slutet! Antar att jag bara kommer att lyssna på Grey´s sedan också!


Fast ifrån i söndags då den senaste omorganisationen ägde rum... Önskar för övrigt att jag hade riktigt konst och större foton i min samling.



 

Kommentarer
Postat av: Sara

Underbart att se er idag.. blir alldeles för länge mellan gångerna! Håller tummarna för dig ang. tentan!

2007-10-17 @ 20:46:04
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Carro

Jag håller oxå tummarna för tentan å hoppas verkligen att vi får höra resultaten innan du blir osynlig igen=)

2007-10-17 @ 22:23:19
Postat av: Stina

Jag håller också verkligen tummarna för tentaresultatet!
Någon tolkning av drömmen törs jag inte ge mig på... :)

2007-10-18 @ 14:47:09
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0