Lite över lunch

Insåg att det där med att referera i rullande text inte riktigt känns lika enkelt som det låter, så jag tog mig an kursmålen som om de vore en tenta. Försökte att så utförligt och beskrivande som möjligt svara på dem i skrivprogrammet, med referenser och allt. Mitt uppe i allt skickade läraren ut anvisningar angående hur den riktiga tentan kommer att gå till så med en lättad suck insåg jag att jag nog varit lite väl ambitiös!

Att skriva direkt ur minnet, som om det vore en tenta där man inte har böckerna till hands, är alltså helt ok MEN bearbetar man text direkt ur böckerna så måste denna refereras. Tack för det. Jag som innan försökte leta upp var alla den senaste månadens uppsnappade kunskaper kommer ifrån. Som det känns nu så kommer jag nog att skriva ur minnet så mycket som möjligt för att slippa slå, men har jag inte minnet hos mig så...

Känner att jag skrivit mycket om detta nu men det är till det som mina dagar går åt just för stunden, kombinerat med tvättstugan, att bättra på hårfärgen och att blogga... Såg Evan den Allsmäktige igår iaf, för efter kl 16 är det färdigpluggat. Den var sådär, lite småkul ibland men inget att överdriva med. Mattias kom hem efter ännu en dag med renovering av ett utgödslarsystem och luktade därefter, men det var iaf den sista dagen med det. Imorgon åker han dessutom ifrån mig, och Mio med. Lite vemodigt fast jag har valt det själv med tanke på tentan. På fredag kommer jag efter dem igen!

Det känns som en solig vinterdag om man tittar ut, bortsett från att det inte är vinter. Jag lämnade bilen vid dagis och gick hem så nu måste jag gå och hämta den sen, annars hade jag tagit en promenad nu istället. Fast tvätten är ju snart klar igen... och att organisera lite bland mina böcker och papper så att läget känns lite mer kontrollerat är ju inte fel det heller! Måste jag få klara denna första tenta så att jag inte börjar tvivla på vad jag gett mig in på...för vad ska jag då göra med resten av mitt liv?!

Min cykel har förresten fått punktering, eller gjorts punkterad för den har bara stått den senaste veckan.


Kommentarer
Postat av: Carro

Tycker iaf det är jättekul att läsa om ditt pluggande, inspirerande tills jag ska börja nästa höst=)

2007-10-02 @ 14:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0