Julklappsfunderingar

I år ska vi snåla. Vi ska bara ge julklappar till Mio och varandra. Ändå har vi köpt varsin till våra respektive familjer också, men längre än så sträcker sig inte generositeten! Så vänner, köp mig inget för det skulle bara ge mig ångest och det är väl inget man vill ge någon i julklapp...!

Mios första julklapp (måttstickan) är skapad, inslagen och gömd, men annars tycker jag att det är roligast att slå in allt samtidigt, även om det i år inte blir så mycket då... Mattias ska iaf få en:

image383

Kanske inte just denna men något liknande. Vuxna människor ska kunna passa tider, inte sant?! Självständighet och eget ansvar är sexigt. Mio får väl med min hjälp hitta något åt honom som han inte redan vet... Tror förresten att Mio ska få en radiostyrd bil med sladd och eventuellt en ny bilbarnstol också, beroende på om Mattias besiktat sin 900 tills dess eller ej.

Jag vet inte riktigt vad jag ska önska mig av Mattias och Mio, den sista Harry Potter-boken på svenska har jag tidigare sagt men den kan jag ju lika väl köpa själv för det blir ju ändå ingen överraskning. Ett äkta Microsoft Word vore heller inte helt fel. Jag hatar så mycket av Open Office trots att det vid en första anblick liknar Word nästan på pricken. Min version vill tex sär skriva alla ord som jag vill sätta ihop, troligtvis för att versionen har amerikanska vanor och ikoner. Jag avskyr särskrivningar och allt annat som inte ser intelektuellt ut, felstavningar och att skriva som man talar; "ja" istället för jag osv. Usch och tvi!

Egentligen borde jag fortsätta sammanfatta den bok jag nu skriver stödanteckningar kring i just Open Offiice... Mattias och Mio har äntligen lämnat hemmet för att leta efter det sista till Mattias fredagsoutfit så jag borde väl passa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0