The comeback


Ja för idag kan man på http://www.aftonbladet.se få se hela videon till Spice Girls nya låt.
Vet inte vad den heter och orkade inte lyssna efter vad den handlade om men uppenbarligen något som kräver att tre av de fem tjejerna i 30-årsåldern (varav minst två av dem gifta) sjunger i bara bh:n och att en av dem sitter i minimala trosor för att budskapet ska nå fram ordentligt. 
Det gjorde det då inte till mig, men jag funderar faktiskt på att titta en gång till för att kanske förstå om Victoria missuppfattat det hela som en light-porrinspelning när hon åmar sig som om hon var i sänghalmen. Jag lyssnade knappt på dem på den tid då det begav sig och att åtminstone fyra av dem såg glada ut och verkade trivas gör inte att jag kommer att göra det nu heller. Divan Victoria kan få vara vilken skönhet och stilikon hon vill men stelare ansikte och oförmåga till smile har jag inte sett på länge.


Jag ler i smyg åt vuxna människor (undantaget MelC) som verkar tro att det är mängden synlig hud som angör hur bra musik man gör. Jag vet att de absolut inte är ensamma om detta samhällsideal men någon kanske någon gång skulle kunna känna för att bryta den trenden en aning...

Jag har iaf varit och tvättat min bil, dammsugit och putsat, på Mattias jobb. Fick höra av en av "tanterna" att jag såg så smal ut (- med kläderna på förstås)! Hon, i 60-årsåldern, väntade fortfarande på att kroppen skulle dra ihop sig efter förlossningen... Ändå har jag så gott som stått still i vikt det senaste året men komplimanger är ju aldrig fel! Skulle däremot inte gå ut i media och åma mig och kråma mig för att få bekräftelse... Fick förresten lämna tillbaka stövlarna så nu funderar jag på om jag ska köpa ett annat par nu eller till våren. Har faktiskt tre par andra vinterstövlar, och kängor...

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har då rakt inte stått still i vikten, tycker att det har hänt massor med ditt utseende det senaste halvåret! Från "mamma" till hot babe! :)

2007-11-05 @ 19:26:38
URL: http://mammasara.blogg.se
Postat av: Stina

Jag tycker också att du är smal, jag skulle vilja vara i dina kläder. Jag väntar också på att magen ska dra ihop sig...undrar om jag också fortfarande gör det om 30 år. Troligen. :oD

2007-11-06 @ 10:21:44
URL: http://stinur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0